NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

خاورمیانه، «تردد آزادانه جوانان» و تحکیم روابط بریتانیا با اتحادیه اروپا در دیدار استارمر با ماکرون

France Britain
France Britain Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به پاریس و گفتگو با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه، برنامه‌های خود را برای تقویت روابط با فرانسه و اتحادیه اروپا شرح داد.

آگهی

گفتگوی استارمر با ماکرون بامداد پنجشنبه در کاخ الیزه انجام شد؛ آنهم پس از دیدار نخست‌وزیر بریتانیا با گروهی از ورزشکاران این کشور که برای بازی‌های پارالمپیک به پاریس سفر کرده بودند.

استارمر پس از دیدار با رئیس جمهور فرانسه گفت: «ما درباره وضعیت اوکراین، وضعیت خاورمیانه، مسائل دوجانبه تجاری، دفاعی و امنیتی همچنین گسترش روابطمان صحبت کردیم؛ روابط بریتانیا نه‌فقط با فرانسه بلکه بطور کلی با اتحادیه اروپا.»

او افزود: «ما در این گفتگوها به دنبال بازسازی روابط بودیم و اطمینان یافتن از این موضوع که ماموریت شماره یک ما یعنی رشد اقتصادی در مرکز هر فعالیتی باشد که انجام می‌دهیم.»

استارمر از جمله حاضران در مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک پاریس بود که شامگاه چهارشنبه در پایتخت فرانسه برگزار شد.

سفر نخست‌وزیر بریتانیا به پاریس پس از گفتگویش در برلین با اولاف شولز صدراعظم آلمان انجام شد که بار دیگر نشانه‌ای از تمایل او برای برقراری روابط نزدیک‌تر با شخصیت‌های کلیدی اتحادیه اروپا است.

استارمر در جریان سفر به آلمان گفت که به دنبال لغو برکسیت نیست بلکه قصد دارد معاهده جدیدی را با آلمان با هدف تعمیق روابط در زمینه‌های مختلف وضع کند.

او پس از گفتگو با شولتس ابراز امیدواری کرد که توافق با آلمان تا پایان سال جاری منعقد شود.

رفت و آمد آزادانه جوانان

استارمر در پاریس اعلام کرد که مقامات دو کشور بر سر تدوین یک «برنامه اقدام مشترک برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی» به توافق رسیدند.

او در پاسخ به تمایل بروکسل برای عقد توافقی در موضوع حرکت آزاد جوانان میان بریتانیا و اتحادیه اروپا نیز گفت که برنامه‌ای در این باره ندارد و در موضوع چگونگی تقویت رابطه با اتحادیه اروپا بر «خط قرمزهای روشن» پایبند است.

سفیر آلمان در بریتانیا: در هر توافقی «باید منافع بریتانیا» در نظر گرفته شود

همزمان با این سفرهای دیپلماتیک، میگل برگر سفیر آلمان در بریتانیا نیز در گفتگو با بی‌بی‌سی اعلام کرد: «سوء تفاهم‌های زیادی درباره معنای واقعی حرکت جوانان وجود دارد. در حالی که این موضوع به معنای آزادی رفت و آمد نیست و ربطی به بحث مهاجرت ندارد.»

او افزود: «منظور این است که جوانان، یعنی کسانی که بیشتر از همه از برکسیت ضرر کرده‌اند، این امکان را داشته باشند تا برای مدت محدودی از بریتانیا به اتحادیه اروپا و یا بلعکس بروند و پس از مدتی نیز آن کشور را ترک کنند. این کار باعث افزایش فرصت برای جوانان می‌شود و نه‌تنها آلمان بلکه همه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا می‌خواهند چنین فرصتی را برای آنها فراهم کنند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازنگری در روابط اتحادیه اروپا و بریتانیا؛ چه چشم‌اندازی برای همکاری نزدیک‌تر وجود دارد؟

تدابیر جدید دولت استارمر برای مقابله با مهاجران غیرقانونی؛ دولت بریتانیا مسیر فرانسه را سد می‌کند

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر جدید بریتانیا کیست؟