NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

دادگاه عالی اروپا رای داد:اقامت ۱۰ساله بعنوان پیش‌شرط لازم برای اخذ شهروندی ایتالیا خلاف قانون است

مرز زمینی ایتالیا و سوئیس
مرز زمینی ایتالیا و سوئیس Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که ایتالیا با تحمیل پیش‌شرط اقامت ۱۰ ساله برای واجد شرایط بودن برای دریافت حداقل مقرری شهروندی (RdC)، قوانین اتحادیه اروپا را نقض کرده است.

آگهی

اجرای قانون پرداخت حداقل حقوقی به شهروندان ایتالیایی که در سال ۲۰۱۹ و توسط توسط دولت پیشین ایتالیا وضع شده بود، در دوران نخست وزیری جورجا ملونیِ راستگرا متوقف شده است. خانم ملونی پیشتر این قانون را به باد انتقاد گرفته بود و اجرای آن را موجب کاهش انگیزه کار کردن در میان مردم کشورش دانسته بود. او همچنین از وجود پرونده‌های متعد تقلب و فساد در روند پرداخت این مقرری خبر داده بود.

دو مهاجر خارجی که دارای اقامت طولانی مدت در ایتالیا بودند، در اعتراض به رد درخواست دریافت این مقرری توسط دولت ایتالیا، شکایت خود را تقدیم دیوان دادگستری اتحادیه اروپا کرده بودند. دولت ایتالیا آنها را به گزارش نادرست شرایط اقامتی خود در این کشور متهم و مشمول مجازات دانسته است.

دیوان پس از بررسی این پرونده با صدور حکمی اعلام کرد که تفسیر دولت ایتالیا از قانون، موجب اعمال تبعیض غیرمستقیم در مورد مهاجران خارجی شده که مجوز اقامت طولانی‌مدت این کشور را دریافت کرده‌اند ولی هنوز طول دوره حضور آنها در ایتالیا به ۱۰ سال نرسیده است.

دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در حکم صادره خود تصریح کرد که طبق قوانین اتحادیه اروپا، پنج سال برای اعطای اقامت طولانی مدت به یک شهروند کشور ثالث کافی است و یک کشور عضو نمی‌تواند به طور یکجانبه مدت اقامت مورد نیاز را تمدید کند.

در حال حاضر، دولت ایتالیا برای اعطای شهروندی این کشور، قانون اقامت ۱۰ ساله را اجرا می‌کند.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دیوان همچنین تاکید کرد که برای هر عضو دیگر اتحادیه اروپا نیز تعیین مجازات کیفری به دلیل اظهارات نادرست شهروندان در مورد شرایط اقامتی که قوانین اتحادیه اروپا را نقض می‌کند، ممنوع است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چهل درصد مهاجران خارجی شاغل در اتحادیه اروپا دچار بیش‌تحصیلی یا بیش‌مهارتی هستند

رویای اقامت در اروپا با ترغیب به خرید ملک؛ سودجویان در سوئد از اتباع خاورمیانه کلاهبرداری می‌کنند

اختلاف در راس هرم قدرت اتحادیه اروپا؛ کمیسر فرانسوی در اعتراض به فن درلاین استعفا داد