NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

چهل درصد مهاجران خارجی شاغل در اتحادیه اروپا دچار بیش‌تحصیلی یا بیش‌مهارتی هستند

بازار کار
بازار کار Copyright CANVA
Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نرخ بیش‌تحصیلی یا بیش‌مهارتی (Overqualification Rate) در میان شهروندان خارجی شاغل در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به دو برابر این نرخ در میان شهروندان اتحادیه اروپا رسید.

آگهی

اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) گزارش داد که نرخ مهارت یا تحصیل بیش از میزان لازم در میان شهروندان خارجی شاغل در اتحادیه اروپا با ۰.۱ واحد درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۲ به ۳۹.۴ درصد در سال ۲۰۲۳ رسیده است. در حالی که نرخ بیش‌تحصیلی یا بیش‌مهارتی در میان شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا ۲۰.۸ درصد بوده که ۰.۳ واحد درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ پایین آمده است.

بر پایه این گزارش، بالاترین نرخ مهارت یا تحصیل بیش از میزان لازم در میان نیروی کار خارجی شاغل در اتحادیه اروپا با ۶۹.۶ درصد در یونان ثبت شده است. همچنین، ایتالیا (۶۴.۱ درصد) و اسپانیا (۵۶ درصد) نیز از این نظر در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

در مقابل، پایین‌ترین نرخ بیش‌تحصیلی یا بیش‌مهارتی در میان نیروی کار خارجی شاغل در اتحادیه اروپا با ۲۴ درصد توسط هلند گزارش شده است. فنلاند (۲۶.۵ درصد) و سوئد (۲۷.۴ درصد) دوم و سوم شده‌اند.

شکاف جنسیتی در مورد نرخ بیش‌تحصیلی نیروی کار در اتحادیه اروپا
شکاف جنسیتی در مورد نرخ بیش‌تحصیلی نیروی کار در اتحادیه اروپاEurostat

داده‌های منتشر شده توسط یورواستات همچنین نشان می‌دهد که زنان نسبت به مردان دارای نرخ‌های بیش‌تحصیلی و بیش‌مهارتی بالاتری در اتحادیه اروپا هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید 

در سال ۲۰۲۳، نرخ مهارت یا تحصیل بیش از میزان لازم در میان شهروندان خارجیِ زنِ شاغل در اتحادیه اروپا ۶.۷ واحد درصد بیشتر از این نرخ در میان مردان خارجی بوده است. این شکاف در مورد شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا تنها ۱.۲ واحد درصد بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه عالی اروپا رای داد:اقامت ۱۰ساله بعنوان پیش‌شرط لازم برای اخذ شهروندی ایتالیا خلاف قانون است

افزایش شمار خارجی‌های سوئیس؛ مردم کدام کشورها بیشتر به «بهشت اروپا» مهاجرت کردند؟

اعتراض دانشگاه‌های برتر؛ استرالیا از سال آینده برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی سقف تعیین می‌کند