تازه‌ترین نظرسنجی؛ مردم اتحادیه اروپا می‌گویند با عضویت ترکیه مخالف اما با الحاق اوکراین موافقند

حمایت از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا
حمایت از عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج نظرسنجی انجام شده از شهروندان شش کشور عضو اتحادیه اروپا برای شورای روابط خارجی اروپا (ECFR)، حاکی از حمایت قابل توجه از الحاق نامزدهایی همچون اوکراین و تا حدی مولداوی و مونته نگرو به این اتحادیه است.

آگهی

اکثر شهروندان ۶ کشور دانمارک، لهستان، آلمان، فرانسه، رومانی و اتریش که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند با عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا مخالفند. چنان که به طور متوسط تنها ۱۹ درصد شهروندان این ۶ کشور موافق ورود ترکیه به اتحادیه اروپا هستند. در مقابل ۵۱ درصد هم قاطعانه با الحاق ترکیه مخالفند و ۱۳ درصد هم بی‌تفاوت‌اند و ۱۷ درصد هم نظر مشخصی ندارند. 

نرخ مخالفت با عضویت ۹ کشور دیگر (کوزوو، آلبانی، گرجستان، صربستان، مقدونیه شمالی، بوسنی و هرزگوین، مونته‌نگرو، مولداوی و اوکراین) که در این نظرسنجی مورد سوال قرار گرفته‌اند، به طور محسوسی با ترکیه فاصله دارد. به طوری که مخالفان قطعی با عضویت کوزوو تنها ۳۷ درصد و این نرخ در خصوص آلبانی و صربستان ۳۵ درصد است. 

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که در میان شهروندان این ۶ کشور، بیشترین حمایت عمومی از عضویت اوکراین وجود دارد. چنان که به طور میانگین ۳۷ درصد شهروندان ۶ کشور عضو اتحادیه اروپا که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، با پیوستن اوکراین به اتحادیه کاملا موافقند و ۱۳ درصد هم نسبت به آن بی‌تفاوت هستند. در مقابل، فقط ۳۳ درصد با این الحاق کاملا مخالفند، چرا که ۱۷ درصد مردم نظرخاصی در این مورد ندارند. 

پس از اوکراین، مونته‌نگرو،مولداوی، مقدونیه شمالی و بوسنی و هرزگوین از بالاترین حمایت عمومی برای عضویت در اتحادیه اروپا برخوردار هستند. 

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که در میان شهروندان ۶ کشور عضو اتحادیه اروپا، دانمارکی‌ها (۵۰ درصد) و لهستانی‌ها (۴۷ درصد) بالاترین حمایت را از ورود اوکراین به اتحادیه اروپا می‌کنند.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید 

این در حالی است که تنها ۲۸ درصد اتریشی با پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا موافقند و ۵۲ درصد آنها نیز با این الحاق کاملا مخالفند. در آلمان نیز نرخ مخالفت عمومی (۳۹ درصد) با ورود اوکراین به اتحادیه اروپا از فرانسه (۳۵ درصد) بالاتر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تشدید حملات پهپادی روسیه و اوکراین؛ پوتین در آستانه دو سالگی جنگ: بایدن چرند می‌گوید

نخست‌وزیر ایتالیا پا به عرصه انتخابات پارلمان اروپا گذاشت

آغاز کارزار انتخابات پارلمان اروپا در آلمان زیر سایه جنگ اوکراین و قدرت‌گیری راست افراطی