وزرای خارجه اتحادیه اروپا در مورد تحریم روسیه به دلیل حبس الکسی ناوالنی به توافق رسیدند

AP
AP Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا موافقت کردند که روسیه را به دلیل زندانی کردن الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس کرملین، تحریم کنند.

آگهی

وزاری خارجه کشورهای اروپایی موافقت کردند که روسیه را دلیل زندانی کردن الکسی ناوالنی تحریم کنند؛ اقدامی که وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای آن را غیرقانونی و ناامید کننده دانست.

به گزارش یورونیوز در جلسه روز دوشنبه ۲۲ فوریه، وزیران خارجه اروپایی توافق کردند که چهار مقام روسی را در لیست تحریم‌های این اتحادیه قرار دهند.

به گفته منابع دیپلماتیک اتحادیه اروپا، افراد حاضر در لیست با ممنوعیت ورود به مرزهای اتحادیه مواجه می‌شوند و همچنین اموال آنها مسدود خواهد شد. این تحریم‌ها احتمالا پس از دیدار رهبران اروپا در ماه آینده میلادی اعمال می‌شود.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه روز دوشنبه خود تاکید کرد که اتحادیه اروپا با این اقدام، فرصت تغییر مسیر و رفتار خود را در قبال مسکو از دست داد. 

آقای ناوالنی که از مخالفان ولادیمیر پوتین به شمار می‌رود در ۲۷ ژانویه از آلمان به روسیه بازگشت و بلافاصله در فرودگاه مسکو دستگیر و بازداشت شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این نخستین بار است که بروکسل از رژیم جدیدی از تحریم‌ها علیه افراد و کشورهای دیگر استفاده می‌کند. این ساز و کار جدید مشابه قانون مگنستیکی آمریکا است و و برای وضع تحریم اعمال می‌شود

این ساز و کار ۲۷ کشور عضو را قادر می‌سازد تا افرادی را که مسئول نقض حقوق بشر هستند را با اقداماتی چون مسدود کردن دارایی‌ها و همچنین ممنوعیت سفر مجازات کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا متعهد شد که از دارایی‌های راکد روسیه برای بازسازی اوکراین استفاده کند

رویترز: روسیه عرضه بنزین و گازوئیل به ایران را از طریق راه‌آهن آغاز کرده است

سواحل یونان، محل قرار دور زدن تحریم‌های غرب علیه روسیه