آلمان شرایط اعطای تابعیت به مهاجران خارجی را دشوارتر می‌کند

آلمان شرایط اعطای تابعیت به مهاجران خارجی را دشوارتر می‌کند
Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت آلمان بر اساس پیش‌نویس قانونی جدید، قصد دارد شرایط دریافت تابعیت دائم این کشور را برای افرادی که با هویت یا ملیت جعلی موفق به دریافت اقامت شده‌اند، دشوارتر کند.

آگهی

دولت آلمان بر اساس پیش‌نویس قانونی جدید، قصد دارد شرایط دریافت تابعیت این کشور را برای افرادی که با هویت یا ملیت جعلی موفق به دریافت اقامت شده‌اند، دشوارتر کند.

مطابق گزارش روزنامه آلمانی دی ولت، وزارت کشور پیش‌نویس قانونی را نهایی کرده که تلاش خواهد کرد با شناسایی مهاجرانی که در حال حاضر با هویت دروغین در آلمان اقامت دارند و یا آنهایی به هنگام دریافت اجازه اقامت، اطلاعات کذبی در مورد ملیت خود ارائه کرده‌اند، اعطای گذرنامه آلمانی و تابعیت دائم این کشور به آنها را دشوارتر کند.

در حال حاضر، مهاجران خارجی به طور معمول حداقل پس از ۸ سال اقامت قانونی در آلمان، واجد شرایط دریافت تابعیت این کشور می‌شوند ولی با اجرای قانون جدید تمام سال‌هایی که فرد مهاجر تحت هویت کاذب و با ملیت جعلی در آلمان حضور داشته جزء سنوات قانونی حضور او در این کشور، محسوب نخواهد شد.

این قانون با افزودن شرط لازم «شفافیت هویت و ملیت» برای دستیابی به اقامت دائم آلمان، مهاجران متخلف را از دریافت اقامت نامحدود یا دائم نیز محروم می‌کند.

دولت آلمان در تلاش است با تصویب این قانون، شرایط اعطای شهروندی به کودکان آن دسته از مهاجرانی که در مورد هویت یا ملیت خود دروغ گفته‌اند، دشوارتر کند.

در حال حاضر، نوزادانی که به واسطه پدر و مادر غیر آلمانی در این کشور متولد شده باشند، معمولاً می‌توانند پس از آن که یکی از والدین آنها حداقل ۸ سال در آلمان زندگی گرده باشد، از بدو تولد شهروندی این کشور را دریافت کنند. اما براساس پیش‌نویس قانون جدید ، فرزندان اتباع خارجی کمتر از پنج سال تنها در صورتى كه پدر و مادر آنها هویت و ملیت واقعی خود را به هنگام دریافت اقامت ثابت کرده باشند، می‌توانند تابعیت آلمان را دریافت كنند.

پیش‌نویس قانون جدید مهاجرت آلمان پس از تصویب در هیات وزیران برای تایید نهایی به مجلس این کشور ارائه خواهد شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟