خودروهای برقی هنوز پاسخ مناسبی برای مبارزه با آلودگی هوا نیستند

خودروهای برقی هنوز پاسخ مناسبی برای مبارزه با آلودگی هوا نیستند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مادامی که برای خودروهای سنگین، صنعت هواپیما و کشتی راه حلی برای جایگزین کردن سوخت فسیلی وجود نداشته باشد، عرضه خودروهای برقی سواری مشکلی را حل نخواهد کرد.

آگهی

صنعت تولید خودروهای برقی به آرامی در حال گرفتن سهی از بازار تولید خودرو است. اما برای اقتصاد اتحادیه اروپا که حمل و نقل در آن نقش مهمی برعهده دارد، دهها سال زمان و تکنولوژی های دیگری نیاز است تا بتواند نظام حمل و نقل پاک و ارزان را برای عموم فراهم کند.

اهداف بلندمدت آب و هوایی، نگرانی های ناشی از کاهش کیفیت هوا در شهرها و چالش های تکنولوژی جدید در صنایع حمل و نقل برای یافتن منابع جایگزین انرژی های غیرآلاینده از سوالاتی است که روز چهارشنبه ۲۳ مه/ ۲ خرداد در اجلاس تجارت اتحادیه اروپا مطرح و بررسی شد.

نگرانی های مطرح شده در این اجلاس در زمینه مشکلات جایگزینی خودروهای برقی به جای خودروهای با سوخت فسیلی، ریسک وابستگی به واردات مواد خامی چون لیتیوم و کبالت برای تهیه باطرهای خودروهای برقی به میزان کلان است.

رویترز
خودروی برقی در ایستگاه شارژ باطریرویترز

خودروهای برقی سواری ممکن است هنگام استفاده آلودگی هوا تولید نکنند اما تا مادامی که برای خودروهای سنگین، صنعت هواپیما و کشتی راه حلی برای جایگزین کردن سوخت فسیلی وجود نداشته باشد، عرضه خودروهای برقی سواری مشکلی را حل نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به خودروهای الکتریکی در نمایشگاه پاریس

نویل جکسون، مهندس ارشد و مشاور یک شرکت محیط زیستی از بریتانیا به خبرنگار یورونیوز می گوید:« نمی توان گفت که خودروی برقی هیچ نوع آلودگی تولید نمی کند. چرا که تنها نباید به محصول نهایی توجه کرد. فرآیند تولید و ساخت خودروی برقی خود آلوده کننده است از زمان استخراج مواد اولیه بگیر تا تولید نهایی در کارخانه.»

رویترز
علامت ایستگاه شارژ خودروی برقیرویترز

قدم های اولیه طراحی و تولید خودروهای برقی در ابتدا توسط گروه های کوچکی از مشتاقان تکنولوژی و نوآوران برداشته شده است. اما اکنون که سوال تولید و استفاده این خودروها در مقیاس کلان مطرح می شود، باید از لحاظ اقتصادی برای تولید کنندگان صنعت خودرو به صرفه و سودآور باشد. در نتیجه اگر تقاضا در میان مصرف کنندگان به میزان قابل توجهی افزایش یابد، شاید بتوان شاهد رشد صنعت خودروهای برقی بود. اما اروپا هنوز به آنجا نرسیده است.  

بیشتر بخوانید: تسلا به روند تولید خودروهای جدید «مدل ۳» سرعت می بخشد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گرجستان؛ ساخت کارخانه تولید خودروهای برقی در شهر کوتائیسی

اعتصاب رانندگان اتوبوس های گردشگری در رم در اعتراض به محدودیت عبور و مرور

در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو ۲۰۱۸ چه خبر است؟