امانوئل ماکرون : ملی گرایان افراطی مانع تشکیل اروپای مقتدر هستند

امانوئل ماکرون : ملی گرایان افراطی مانع تشکیل اروپای مقتدر هستند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در پارلمان اروپا در استراسبورگ از برنامه هایش برای تشکیل اروپایی مقتدر و یکپارچه گفت.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه برنامه خود را برای آینده اتحادیه اروپا در صحن پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ ارائه کرد.

از گذشته برای ترسیم آینده درس بگیریم

ماکرون تصریح کرد که باید در دنیای سایبری و اینترنت پیشرفت کنیم و متحول شویم. وی معتقد است که دموکراسی اروپایی آخرین و تنها شانس برای ماندن قدرتمند در سراسر جهان است. وی گفت: «من به دموکراسی لیبرال اعتقاد دارم و معتقدم باید از طریق همین دموکراسی از پس مشکلاتمان برآییم.» ماکرون، آزادی و دموکراسی را زمینه‌ساز اتحاد و یکپارچگی اروپا عنوان کرد و گفت:« این اروپایی که داریم تنها سمبل مبارزه با راست گرایان افراطی است.» به گفته رئیس جمهوری فرانسه گرایش هایی چون آزادیخواهی و برابری اروپا در جهان یگانه و بی سابقه است.

امانوئل ماکرون با تاکید بر اینکه امروز می توانیم به مدل اروپایی که داریم ببالیم ، گفت: «اما باید بدانیم که چنین مدلی کاملا لغزنده و شکننده است.» به گفته رئیس جمهوری فرانسه اروپای امروز اگر درس و عبرتی از گذشته نگیرد خصوصا از تاریخ معاصرش، نمی تواند به پیش برود.

ملی گرایی افراطی دشمن اروپای واحد و یکپارچه

امانوئل ماکرون با تاکید بر اینکه آمده است تا اروپایی واحد و یکپارچه بسازد، گفت:«می خواهیم که در صحن اصلی اروپا اینجا در پارلمان تا آنجا که توان آن را داریم به اختلافات پایان بدهیم. ما در اروپایی زندگی می کنیم که ملی گرایی ها و گروه های راست افراطی اجازه نمی دهند در مقابل جهان یکپارچه و واحد و پرقدرت عمل کنیم.»

به اعتقاد ماکرون برای رفتن بسوی اروپایی برای مردم باید تا آنجا که امکان دارد با احزاب راست افراطی و عوامگرا مبارزه کرد چراکه آنها به ظاهر به مردم توجه می کنند اما در واقع هیچ راه حلی برای اروپا ندارند. وی اعلام کرد که ملی گرایان افراطی مانع تشکیل اروپای مقتدر می شوند و باید با آنها مبارزه کرد.

رویترز
نمایندگان پارلمان اروپا در زمان سخنرانی ماکرونرویترز

وی افزود: «بزودی در فرانسه به شهروندان این فرصت را می دهیم درباره اروپای امروز مناظره کنند. درباره اروپایی که قرار است در خدمت مردم و شهروندانش باشد. از بدی های اروپا بگویند اما باید اجازه دهیم در تمام کشورهای عضو این مناظره برقرار شود.»

ماکرون از تمام کشورهای اروپایی خواست که مراکزی برای میزبانی از پناهجویان دائرکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که اروپا باید در مقابل روسیه چهره ای متحد و یکپارچه نشان دهد و باید از این تصویر اروپا در آینده دفاع کرد.

اروپا پرچم دار مبارزه با تغییرات اقلیمی

رئیس جمهوری فرانسه معتقد است که باید اروپایی ساخته شود که آماده تمام تغییرات و تحولات جهان باشد. به گفته او اروپا باید از تمامی دیگر مناطق جهان خود را علیه گرم شدن زمین و تغییرات اقلیمی آماده کند. از جمله اروپایی که در مقابل گرم شدن زمین می ایستد و سعی می کند تغییرات اقلیمی اندک اندک پیش بروند. وی تصریح کرد: « باید هر چه زودتر مبانی مورد بحث کنفرانس اقلیمی پاریس را در اروپا به اجرا بگذاریم. باید برای صنایعی که مونوکسید کربن تولید می کنند جرایم بیشتری درنظر بگیریم.»

رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد: «باید اروپایی بسازیم که دست کم تا آنجا که امکان دارد بتواند اختلافات بین شهروندان قاره سبز را کاهش دهد. این اروپایی است که انتظارش را داریم. اروپا باید روی پایه های یکدست و یکپارچه ای متحول شود.»

رئیس جمهوری فرانسه در پایان سخنانش از تمامی کشورهای اروپایی خواست تا آنجا که امکان دارد به یکپارچگی اروپا کمک کنند تا آن که بخواهند به مبانی تفرقه آمیز و اختلافات کشورهای اروپایی دامن بزنند.

وی اعلام کرد به نسلی تعلق دارد که جنگ را تجربه نکرده است و این لوکسی مهم برای شهروندان امروز است اما نباید از یاد ببریم که جنگ همواره در راه است.

وی افزود: « نمی خواهم به نسلی تعلق داشته باشم که نگاهی به گذشته اش نمی اندازد. نمی خواهم به نسلی تعلق داشته باشم که براساس جنگ های پیشین اروپایی تصمیم های فردایش را می گیرد. می خواهم جنگ ها را به کنار بگذارم و به نسلی تعلق داشته باشم که به هویت اروپایی اش مفتخر است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتوبوس های ویژه خوش آمدگویی به پناهجویان در فرانسه

خواهر زاده رهبر حزب راست‌گرای افراطی فرانسه «آکادمی علوم سیاسی» باز می‌کند

واکنش کاخ سفید به ادعای ماکرون: ماموریت آمریکا در سوریه تغییر نکرده است