بوریس جانسون: بریتانیا نقش خود در اروپا را حفظ خواهد کرد

بوریس جانسون: بریتانیا نقش خود در اروپا را حفظ خواهد کرد
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا برای اولین بار پس از در دست گرفتن رهبری این وزارتخانه در شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت و با همتاهای اروپایی خود دیدار…

آگهی

بوریس جانسون، وزیر خارجه بریتانیا برای اولین بار پس از در دست گرفتن رهبری این وزارتخانه در شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت و با همتاهای اروپایی خود دیدار کرد.

آقای جانسون در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: «پیامی را که به دوستانم در شورا انتقال خواهم داد اینست که ما باید اراده مردم را اجرا کنیم و از اتحادیه اروپا خارج شویم. اما در هیچ شرایطی اروپا را ترک نخواهیم کرد. ما نقش خود در همکاریهای اروپایی و هر گونه مشارکت را رها نخواهیم کرد.»

نشست شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در شرایطی برگزار می شود که تنش سیاسی و ناآرامی بر ترکیه سایه افکنده و فرانسه بار دیگر هدف یک حمله تروریستی قرار گرفته است.

ژان مارک ارو، وزیر خارجه فرانسه درباره روابط اروپا و بریتانیا گفت: «همواره با صداقت و صراحت زیادی با بوریس جانسون صحبت می کنم. اعتقاد دارم به این صورت می توانیم به جلو حرکت کنیم. اما آنچه که به منافع فرانسه مربوط می شود باید گفت هدف اصلی اینست که در روابط آینده اروپا و بریتانیا باید از حاکم شدن تردید جلوگیری بعمل آید. بنابراین بهتر است مذاکرات زودتر آغاز شوند.»

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده تا پیش از آنکه بریتانیا روند خروج از اتحادیه اروپا را رسما آغاز نکند هیچ مذاکره ای با این کشور صورت نخواهد گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟