همکاری اتحادیه اروپا و اوکراین در همه پرسی هلند، نگرانی ها و انتظارات

همکاری اتحادیه اروپا و اوکراین در همه پرسی هلند، نگرانی ها و انتظارات
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مردم هلند روز چهارشنبه در یک همه پرسی درباره توافقنامه همکاریهای اوکراین با اتحادیه اروپا نظر می دهند. ناتاشا ریچاردسون، خبرنگار یورونیوز در این باره

آگهی

مردم هلند روز چهارشنبه در یک همه پرسی درباره توافقنامه همکاریهای اوکراین با اتحادیه اروپا نظر می دهند.
ناتاشا ریچاردسون، خبرنگار یورونیوز در این باره با آندره پلنوکوویچ، نماینده کرواسی در پارلمان اروپا و مسئول همکاریهای پارلمانی اتحادیه اروپا صحبت کرده است.

یورونیوز: آقای پلنوکوویچ ممکن است توضیح دهید که این همه پرسی به چه بر می گردد؟ واقعاً به هلند و اوکراین محدود می شود یا ابعاد گسترده تری دارد؟

آندره پلنوکوویچ، نماینده راست میانه کرواسی در پارلمان اروپا: «توافقنامۀ مورد بحث درباره وارد کردن استانداردها و ارزشهای اروپایی به اوکراین است، درباره این نیست که فردا اوکراین به اتحادیه اروپا بپیوندد. این توافقنامه، پاسخ ما به صدها هزار اوکراینی است که دو سال پیش در «میدان» گفتند می خواهند به اروپا بپیوندند و خواستار دولتی بدون فساد شدند. آنها دولتی خواستند که بر مبنای قوانین و چشم انداز اروپایی بچرخد.»

یورونیوز: ولی واقعاً صحبت از اروپا است یا اوکراین؟

آندره پلنوکوویچ: «به نظر من، این همه پرسی خیلی هم در جهت مسئله اوکراین نیست، از دیدگاه من، می تواند بیشتر حامل نشانه های اروپا گریزی و مخالفت با جریان اصلی سیاستهای داخلی هلند باشد. ما باید به دوستان اوکراینی خود که بخشی از سرزمینشان بطور غیرقانونی جدا و بخشی موقتاً اشغال شده و قربانی خشونت هستند، کمک کنیم.»

یورونیوز: بسیاری می گویند که موضوع اصلی این کارزار، پوتین و منافع اوست، شما با آنها موافقید؟

آندره پلنوکوویچ: «هدف همه حرفهایی که در حاشیه بحثها مطرح می شود منحرف کردن افکار رأی دهندگان از موضوع اصلی است. ویژگی این نظرسنجی اینست که اروپایی است ولی عواقب بین المللی دارد به همین دلیل، صمیمانه امیدوارم هلند که یکی از اعضای مؤسس اتحادیه اروپاست آنچنان که باید و شاید، با صراحت و آرامش به مفهوم آن توجه کند. این امر به بازرگانی و اقتصاد هلند کمک می کند. بازاری ۴۵ میلیون نفری در اختیار مبادلات اقتصادی هلند و سرمایه گذاران این کشور قرار می دهد. هلندیها در بازار آزاد تجارت یکی از قویترین ها هستند. در صورت تقویت این توافقنامه رابطه آنها با اوکراین ارتقا می یابد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟