نخست وزیر مجارستان: پناهجویان در ترکیه بمانند

نخست وزیر مجارستان: پناهجویان در ترکیه بمانند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به بروکسل آمده تا با مقامات عالی رتبه اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کند. محور اصلی این دیدارها یافتن راه حلی برای

آگهی

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به بروکسل آمده تا با مقامات عالی رتبه اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کند. محور اصلی این دیدارها یافتن راه حلی برای بحران ورود پناهجویان به اروپاست. به عقیده او بهترین راه حل مانده پناهجویان در ترکیه است.

آقای اوربان اظهار داشت: «اخلاقی است که روشن بگوییم لطفا به کشور ما سفر نکنید. چرا از ترکیه باید به اروپا بیایید؟ ترکیه کشور امنی است در آنجا بمانید. این سفر پر مخاطره است و ما نمی توانیم تضمین دهیم که شما را می پذیریم.»

مجارستان در حال تصویب قوانین جدید مهاجرتی است. بر اساس این قوانین ورود غیر قانونی پناهجویان به این کشور جرم شناخته خواهد شد و مجرمان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا می گوید نباید بحران کنونی موجب نادیده گرفتن ارزشهای اساسی شود. او بیان کرد: «واضح است که پیمان شنگن به خطر افتاده و ناتوانی ما در حل مشکل موجب افزایش این خطر شده است. به نظرم افزایش پناهجویان نباید ما را به سمت محدود کردن ارزش های اساسی ببرد. این ارزشها برای شهروندان اروپایی تضمین شده و نباید مورد تردید قرار گیرد.»

شاندور ژیروش، گزارشگر یورونیوز از بروکسل گفت: «ویکتور اوربان در بروکسل به دنبال حامیانی برای سیاستهای سختگیرانه خود در زمینه مهاجرت است. او فردا در پراگ با نخست وزیران کشورهای اروپای مرکزی دیدار می کند، سیاستمدارانی که مخالف پیشنهادهای اتحادیه اروپا درباره پناهجویان هستند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست وزیر مجارستان: مشکل مهاجران مشکل آلمان است نه اتحادیه اروپا

دو هزار پناهجو در ایستگاه قطار بوداپست بدنبال اجازه سفر به آلمان

سخاوت ایسلندیها دولت را تشویق به پذیرفتن تعداد بیشتری پناهجو کرد