آغاز اجلاس سران اتحادیه اروپا برای جلوگیری از مرگ پناهجویان در مدیترانه

آغاز اجلاس سران اتحادیه اروپا برای جلوگیری از مرگ پناهجویان در مدیترانه
نگارش از Mohsen Salehi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اجلاس فوق العاده سران اتحادیه اروپا بعد از ظهر پنجشنبه در بروکسل آغاز شد. هدف این نشست یک روزه یافتن راه حلی برای مقابله با مرگ و میر پناهجویان در

آگهی

اجلاس فوق العاده سران اتحادیه اروپا بعد از ظهر پنجشنبه در بروکسل آغاز شد. هدف این نشست یک روزه یافتن راه حلی برای مقابله با مرگ و میر پناهجویان در دریای مدیترانه است.

آلکسیس سیپراس، نخست وزیر یونان گفت: «تراژدی لامپدوزا و اتفاقات شوک آوری که هر روز جلوی چشم ما در دریا می افتد نشانه آن است که اتحادیه اروپا به یک سیاست موثر و انسانی در زمینه مهاجرت نیاز دارد. این سیاست باید بر اساس همبستگی و بخصوص حمایت از کشورهای حوزه مدیترانه که در خط مقدم قرار دارند باشد.»

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، ضمن اعلام آمادگی کشورش برای نجات جان پناهجویان گفت که نمی خواهد آنها از بریتانیا تقاضای پناهندگی کنند.

او اظهار داشت: «برای کمک به عملیات (نجات) یک کشتی نیروی دریایی سلطنتی، ۳ هلیکوپتر و ۲ کشتی گشت مرزی در اختیار خواهیم گذاشت. البته عملیات باید در شرایط مناسب برگزار شود و نجات یافتگان به نزدیکترین کشور امن که ایتالیا باشد برده شوند. همچنین اکثر آنها نباید از بریتانیا درخواست پناهندگی کنند.»

پیش از آغاز اجلاس، تعدادی از پناهجویان و فعالان حقوق بشر در مقابل تابوتهای نمادین و با در دست داشتن پلاکاردهای که روی آنها نوشته شده بود «ما خطرناک نیستم» دست به تظاهرات زدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاره سبز، بهشتی که کابوس پناهجویان شد

آغاز اجلاس فوق العاده سران اروپا بدنبال غرق شدن مهاجران در مدیترانه

تشییع اجساد قربانیان مهاجرت غیرقانونی در دریای مدیترانه