به اطلاعات شخصی مسافران هواپیما نیازمندیم

به اطلاعات شخصی مسافران هواپیما نیازمندیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اروپا برای مقابله با افراطی های مسلمان وارد عمل می شود. یکی از راههای مبارزه با آنها در اطلاعات شخصی مسافران هواپیما ها به مقامات امنیتی است.

آگهی

بدنبال حملات تروریستی هفته گذشته علیه دفتر و کارکنان نشریه چارلی ابدو در پاریس، مسئول اقدامات ضد تروریستی اتحادیه اروپا، ژیل دو کرشف، ضمن اشاره به مبارزه علیه افراط گرایی در زندانها، به سئوالات یورونیوز در مورد اقداماتی که در سطح اروپا در نظر گرفته شده است، پاسخ می دهد.

یورونیوز: آیا با نظرات اتحادیه اروپا درمورد رد اطلاعات شخصی مسافران هواپیما به منابع امنیتی موافقید؟

ژیل دو کرشف: “ما به آن نیازمندیم. نخست ( این اقدام) حدود شصت درصد کسانی را که احتمال دارد در خارج به جبهه جهادی ها بپیوندند شناسایی می کند. از چهل درصد باقیمانده، آنهایی را که با گذاشتن تصاویرشان در فیسبوک یا توییتر گفته اند به سوریه سفر کرده اند، ردیابی خواهیم کرد.”

یورونیوز: روز سه شنبه، نخست وزیر فرانسه گفت برخی از گروههای اسلامی افراطی را ردیابی کرده اند که در زندانها، زندانیان را تبلیغ می کنند که به آنها بپیوندند. واکنش شما در این مورد چیست؟

ژیل دو کرشف: “فکر می کنم یکجا قرار دادن بزهکاران عادی با آنها که در سوریه جنگیده اند، بسیار خطرناک است. این را در مورد کولی بالی ( قاتل فروشگاه یهودیان) دیدیم که او را در خط مقدم قرار نداده بودند، اما به او القاء کرده بودند که قهرمان است. اما قصد ما جدا کردن جهادی ها از سایرین نیست بلکه عوض کردن افکار و دعوتشان به پیوستن به جامعه است.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟