اروپا خواهان ادامه پروژه احداث خط لوله جنوب است

اروپا خواهان ادامه پروژه احداث خط لوله جنوب است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اروپا خواهان احداث خط لوله جنوب است اما تاکید می کند این پروژه باید در تمام مراحل با رعایت قوانین اتحادیه اروپا عمل کند.

آگهی

بدنبال اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دائر بر لغو پروژه احداث خط لوله جنوب، رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه گفت مشکلاتی که در راه احداث این خط لوله وجود دارد، قابل حل است. لغو این پروژه به بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله بلغارستان لطمه می زند.

ژان کلود یونکردر پایان مذاکرات با نخست وزیر بلغارستان در بروکسل گفت: “(خط لوله) جنوب می تواند احداث شود. شرایط ایجاد آن مدتهاست روشن شده است. حال این بر عهده روسیه است که در مورد آن تصمیم بگیرد.”

بویکو بوریسف، نخست وزیر بلغارستان گفت که احداث خط لوله جنوب و نحوه بهره برداری از آن باید با قوانین اتحادیه اروپا مطابقت کند. او گفت: “ما خواهان ایجاد خط لوله جنوب با محترم شمردن قوانین اتحادیه اروپا هستیم. روز نهم دسامبر، اتحادیه اروپا درمورد نحوه اعمال این قوانین تصمیم خواهد گرفت.”

وزیران انرژی کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است روز پنجشنبه آینده در بروکسل گردهم آیند. خط لوله جنوب و لطمات ناشی از لغو آن برای اروپا در صدر دستور کار مذاکرات قرار خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه نظرسنجی یورونیوز: تقویت بنیه دفاعی برای نیمی از رای‌دهندگان اروپایی یک اولویت است

انتخابات پارلمان اروپا: کدام کشورها خواستار سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجرانند؟

چرا اتحادیه اروپا ممکن است اشتراک‌های پولی فیس‌بوک را در اروپا ممنوع کند؟