فرایند پیگیری شکایت های کوچک مالی در اتحادیه اروپا

فرایند پیگیری شکایت های کوچک مالی در اتحادیه اروپا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

پرسش این برنامه را پیر از شهر لیل فرانسه مطرح کرده است: «من کسب و کاری در فرانسه دارم و سفارشی از یک شرکت لوکزامبوگی داشته ام، اما هنوز منتظر دریافت مبلغ صورت حساب هستم و ۱۷۵۰ یورو طلبکارم و طرف قراردارد هیچ گونه تماسی را پاسخ نمی دهد، برای دریافت این مبلغ باید چکار کنم؟»

ویسلا استوینوا از سرویس اطلاعات مستقیم اروپا پاسخ می دهد:

«دستورالعمی اروپایی درباره شکایت های کوچک، راه حلی برای مشتریان و کسب و کارهای کوچک است. راه حلی ارزان و شهروند پسند برای شکایت های فرامرزی در ارتباط با پرداخت هایی که کمتر از ۲۰۰۰ یورو ارزش دارند.

این دستورالعمل بعنوان راه حلی برای کشورهایی که مشمول قوانین اتحادیه اروپا هستند قابل اجراست. این دستورالعمل معمولا بطور کامل از طریق فرم های استاندارد آنلاین و به همه زبان ها در دسترس است. شما می توانید درخواست خود را بوسیله پست یا ایمیل ارسال کنید و نیازی به سفر به کشور دیگر نیست.

برای آغاز این کار، ابتدا یک فرم استاندارد به نام «فرم A» را پر کنید و تمام اسناد مرتبط مانند فاکتورها و قبض های رسید را به آن ضمیمه کنید. این فرم باید به دادگاهی که صلاحیت قضایی دارد فرستاده شود. این فرم معمولا به دادگاه محل اقامت متهم فرستاده می شود اما در مورد قراردادها، این فرم را می توان به دادگاه محل اجرای قرارداد نیز فرستاد. انتخاب با شماست.

۱۴ روز بعد از دریافت فرم، دادگاه متهم را احضار می کند. متهم، ۳۰ روز برای پاسخ دادن فرصت دارد.

پس از دریافت پاسخ متهم، دادگاه ۳۰ روز برای تصمیم گیری یا درخواست اطلاعات بیشتر از دو طرف فرصت دارد. اگر دادگاه خواستار یک گفتگوی شفاهی باشد، این کار می تواند بوسیله ویدئو کنفرانس صورت گیرد و شما به وکیل مدافع نیاز ندارید.

تصمیمات قانونی اتخاذ شده توسط دادگاه در همه کشورهای اتحادیه اروپا لازم الاجراست.»

اگر مایلید پرسشی را مطرح کنید به وب سایت یورونیوز یا فیس بوک ما مراجعه کنید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها