آیا اندیشه اروپای متحد با ملی گرایی افراطی موجود ممکن است؟

آیا اندیشه اروپای متحد با ملی گرایی افراطی موجود ممکن است؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

موضوع این برنامه سخن شما بحث ملی گرایی افراطی در اروپا بود. در این برنامه ایزابل پلاژی یک شهروند اروپایی این پرسش را مطرح کرد:

“ چگونه می توان امروز آرزوی ایجاد یک اروپای متحد را کرد در حالیکه روز به روز با افزایش بی سابقه ملی گرایی افراطی وکوردر سراسر این قاره مواجه ایم؟”

پاسکال دلویت، استاد دانشگاه آزاد علوم سیاسی در بروکسل به این سوال چنین پاسخ داد:

“ رابطه مهمی هست بین بالارفتن گرایشهای ملی گرایانه و بحران اقتصادی اخیر، تحولات اقتصادی و اجتماعی با هم ارتباط مستقیم دارند. دومین عامل رابطه مستقیمی است که بین افزایش ملی گرایی افراطی در اروپا و گسترش بی حد و حصر این اتحادیه وجود دارد.

ملی گرایی می تواند مثبت ویا منفی تلقی شود اما در حال حاضر ما درباره ملی گرایی افراطی در این قاره صحبت می کنیم. باید اتحادیه اروپا فعالیتهای جدیدتری را برای حل مشکل بیکاری و بحران اقتصادی به کار گیرد تا اینها عواملی نباشند که به گسترش ملی گرایی افراطی کمک کنند.

باید اصلاحی در زمینه سیاستهای اجتماعی انجام دهیم. باید رابطه بین کشورهای فقیرترو غنی تر این قاره را بیشتر از گذشته کنیم. همه اینها با یک معجزه امکان پذیر نخواهد بود.

یکی از راه حلها می تواند گسترش طرحهای صنعتی و زیر بنایی اساسی و بزرگتر باشد. این طرحها کمک زیادی به رشد اقتصادی و حل مشکل بیکاری این قاره می کند. می توان همچنان پروژه های متعددی را در زمینه حمل و نقل شهری و بین شهری داشت. “

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تأمین امنیت مسافران پس از سانحه هوایی جرمن وینگز

قوانین مربوط به کارمندان مأمور در اتحادیه اروپا

انواع دروس آنلاین و تفاوتهای آنها