NewsletterخبرنامهEventsمناسبت هاپادکست ها
Loader
ما را پیدا کنید
آگهی

شمار آتش‌نشانان جان‌باخته از عوارض ناشی از حملات ۱۱ سپتامبر از قربانیان امداد روز حادثه بیشتر شد

حملات ۱۱ سپتامبر
حملات ۱۱ سپتامبر Copyright AP
Copyright AP
نگارش از Farhad Mirmohammadsadeghi با استفاده از  Axios
تاریخ انتشار
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با گذشت ۲۳ سال از حادثه ۱۱ سپتامبر، اکنون شمار نیروهای آتش‌نشانی نیویورک که در طول این سال‌ها از امراض ناشی از این حادثه جان باخته‌اند، از تعداد نیروهایی که در روز حادثه کشته شدند بیشتر شده است.

آگهی

سازمان آتش‌نشانی نیویورک نام ۳۲ نفر را که در پی ابتلا به امراض ناشی از انجام عمیات امداد و نجات در روز حمله به برج‌های دوقلو کشته شدند، به دیوار یادبودش افزوده است. با این اقدام، تعداد کل اعضای این سازمان که در پی امراض ناشی از عملیات مزبور جان باخته‌اند به بیش از ۳۶۰ نفر رسیده است. این در حالی است که در روز حادثه ۳۴۳ آتش‌نشان در عملیات امداد و نجات برج‌های مرکز تجارت جهانی جان باختند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی نیویورک اسامی مندرج بر روی دیوار شامل آتش‌نشانان، امدادگران، تکنسین‌های فوریت پزشکی، کارکنان و کشیش سازمان است.

رابرت تاکر، کمیسر آتش‌نشانی گفت: «ما مثل هر سال از ۳۴۳ همکاری که در روز حادثه جان خود را از دست دادند، یاد می‌کنیم. می‌دانیم که خسارات جبران ناپذیر حمله به مرکز تجارت جهانی هنوز ختم نشده است. در عوض شاهد آن بودیم که همکارانمان به دلیل شرکت در عملیات امداد و نجات بیمار شدند.»

همچنین، به گفته پلیس نیویورک، ۳۷۷ عضو نیروهای پلیس این شهر بر اثر ابتلا به بیماری‌های کشنده ناشی از عملیات امداد و نجات ۱۱ سپتامبر در سال‌های پس از این حادثه جان سپردند. این میزان بیش از ۱۶ برابر شمال نیروهای پلیسی است که در روز حادثه جان باختند.

بر دیوار یادبود اداره تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) نیز نام ۲۷ تن از کارکنان که به دلیل مشکلات سلامتی ناشی از حادثه حمله به برج‌های دوقلو تاکنون جان باختند، نقش بسته است. به گفته کریستوفر وری، دونفر از ماموران اف‌بی‌آی در روز حادثه کشته شدند.

در ۲۳ سالی که از حملات ۱۱ سپتامبر گذشته، بسیاری از کسانی که در عملیات امداد و نجات آن روز شرکت و یا در اطراف حضور داشتند به سرطان و دیگر بیماری‌های ناشی از گرد و غبار سمی روز حادثه دچار شدند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد: «بنابر تخمین ما بیش از ۴۰۰ هزار نفر در روزها، هفته‌ها و ماه‌های پس از حملات ۱۱ سپتامبر در معرض آلاینده‌های سمی ناشی از حادثه بودند و یا دچار آسیب جسمی و یا روحی شده‌اند.»

صندوق جبران خسارت قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر به کسانی که در چارچوب زمانی مشخص در یکی از سه مرکز مورد حمله قرار گرفته در روز حادثه حضور داشتند و به بیماری مرتبط با حادثه مبتلا شدند، غرامت می‌پردازد. کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۹ اختصاص بودجه به این مرکز را تا سال ۲۰۹۲ تمدید کرد.

این صندوق در گزارش سال ۲۰۲۳ خود اعلام کرد که از سال ۲۰۱۱ تا کنون به بیش از ۵۶ هزار و ۶۰۰ قربانی حادثه در مجموع مبلغ ۱۲.۸ میلیارد دلار غرامت پرداخت کرده است.

با این حال این صندوق تاکنون با چالش‌های متعددی دست و پنجه نرم کرده است. در سال ۲۰۱۹ و پیش از اقدام کنگره مبنی بر ابقای بودجه صندوق تا سال ۲۰۹۲، ذخیره آن تقریبا به صفر رسیده بود.

همچنین برنامه سلامت سازمان تجارت جهانی، به عنوان برنامه‌ای جداگانه اما نزدیک به صندوق جبران خسارت قربانیان فعالیت می‌کند. بودجه این برنامه نیز تا سال ۲۰۹۰ تصویب شده است اما اکنون با کمبود بودجه مواجه است. در نتیجه، گروهی از قانون‌گذاران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در ماه ژوئیه لایحه اصلاح بودجه را برای این برنامه به کنگره ایالات متحده ارائه کردند. این لایحه در صورت تصویب مشکل کسری بودجه این نهاد را مرتفع خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

قاضی آمریکایی یکی از متهمان ۱۱ سپتامبر را به دلیل «عوارض شکنجه در گوانتانامو» از محاکمه معاف کرد

سیاستمداران دموکرات و جمهوریخواه دوشادوش هم در مراسم یادبود ۱۱ سپتامبر شرکت کردند

آمریکا یک گزارش از حملات ۱۱ سپتامبر را از حالت محرمانه خارج کرد؛ سندی از دخالت عربستان منتشر نشد