Eventsمناسبت ها
Loader

Find Us

FlipboardInstagramLinkedinTelegram
Apple storeGoogle Play store
آگهی

نتایج یک پژوهش جدید: دو میلیون بریتانیایی از علایم کووید طولانی رنج می‌برند

عکس تزئینی است
عکس تزئینی است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

آگهی

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

نرخ مشارکت نیروی کار در بریتانیا از زمان همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته، موضوعی که دولت و کارفرمایان را نگران کرده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس پژوهش اداره ملی آمار بریتانیا که با همکاری آژانس امنیت سلامت این کشور انجام شده، حدود ۵۱ درصد از ۱۳۹ هزار نفری که به پرسشنامه‌های پژوهشگران این اداره پاسخ گفته‌اند، اعلام کرده‌اند که پس از دو سال همچنان دارای علایم کووید هستند و ۷۱ درصد هم خبر داده‌اند که علایم این بیماری پس از یک سال برطرف شده است.

داده‌های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که بریتانیا بیش از ۲۳۰ هزار مرگ ناشی از «کووید-۱۹» را ثبت کرده که این رقم مشابه آمریکا و ایتالیا و بیشتر از سایر کشورهای اروپایی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مرد ۶۲ ساله آلمانی که ۲۱۷ بار واکسن کرونا زده بود مورد مطالعه قرار گرفت

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد

افزایش موارد ابتلا به آنفلوانزا و کووید در کشورهای اروپایی؛ اسپانیا استفاده از ماسک را بررسی می‌کند