هنرمند ۱۰۶ ساله به مسن‌ترین مدل تاریخ مجله مُد «ووگ» تبدیل شد

عکس زن ۱۰۶ ساله فیلیپینی بر روی جلد مجله «ووگ»
عکس زن ۱۰۶ ساله فیلیپینی بر روی جلد مجله «ووگ» Copyright Vogue Philippines
Copyright Vogue Philippines
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این زن بومی مسن‌ترین هنرمندی است که خالکوبی‌های سنتی فیلیپین را انجام می‌دهد. این خالکوبی‌های سنتی در بین بومیان این کشور آسیایی رواج داشته است.

آگهی

یک زن ۱۰۶ ساله اهل فیلیپین به مسن‌ترین فردی تبدیل شد که تاکنون عکسش بر روی جلد مجله ماهانه «ووگ» منتشر شده است. 

تصویر آپو وانگ-اود، هنرمندی که به خالکوبی سنتی علاقه دارد بر روی صفحه اول مجله مُد «ووگ» در فیلیپین چاپ شده است. این زن بومی مسن‌ترین هنرمندی است که خالکوبی‌های سنتی فیلیپین را انجام می‌دهد. این خالکوبی‌های سنتی در بین بومیان این کشور آسیایی رواج داشته است. 

آپو وانگ-اود که با نام ماریا اوگای نیز شناخته می‌شود کار خالکوبی سنتی فیلیپینی را در سن ۱۶ سالگی آغاز کرد. خالکوبی‌های سنتی فیلیپین با استفاده از شاخه گیاه بامبو و تیغ‌هایی که در زغال سنگ و رنگ طبیعی خوابانده شده است انجام می‌شود. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

خالکوبی‌های سنتی فیلیپین جنبه‌ای معنوی داشته‌اند و بومیان این کشور بر این باور بوده‌اند که این خالکوبی‌ها به طور نمادین از فرد در برابر ارواح خشمگین محافظت می‌کنند. آنها همچنین معتقدند که این خالکوبی‌ها مقدمه‌ای برای گذر فرد از زندگی در کره خاکی و آماده شدن برای دوران پس از حیات دنیوی هستند. 

سنت خالکوبی سنتی در فیلیپین در پی گرویدن مردم این کشور به مسیحیت در دوران استعمار اسپانیا کمرنگ شد. این سنت امروزه به دلیل نفوذ فرهنگ غربی و گرایش روزافزون به تجدد در معرض خطر انقراض قرار دارد. 

با این حال آپو وانگ-اود به حفظ هنر سنتی خالکوبی فیلیپین کمک زیادی کرده است. هزاران نفر تاکنون برای ملاقات او به روستای دورافتاده بوسکالان در شمال مانیل رفته‌اند تا با این زن سالخورده دیدار کنند و او بر روی پوست بدنشان خالکوبی سنتی انجام دهد. او همچنین توانسته است نسل جدیدی از هنرمندانی که خالکوبی سنتی بومیان فیلیپین را انجام می‌دهند تربیت کند. 

تا پیش از انتشار تصویر این هنرمند ۱۰۶ ساله بر روی جلد مجله «ووگ» رکورد مسن‌ترین فردی که عکسش بر روی صفحه اول این نشریه منتشر شده است در اختیار جودی دنچ، بازیگر بریتانیایی بود. عکس او در سال ۲۰۲۰ در سن ۸۵ سالگی بر روی جلد «ووگ» در بریتانیا منتشر شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خوردن چیدمان ۱۲۰ هزار دلاری؛ دانشجوی کره‌ای موز معروف را جای صبحانه بلعید

کشف کهن‌ترین خالکوبی‌های جهان

پرتره‌ای از وینستون چرچیل که این سیاستمدار بریتانیایی از آن نفرت داشت به حراج گذاشته می‌شود