اپرای «اکسیر عشق» و تجربه خلاقانه بنژمن برنهایم در اپرای ایالتی وین

با همکاری
 اپرای «اکسیر عشق» و تجربه خلاقانه بنژمن برنهایم در اپرای ایالتی وین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بنژمن برنهایم، خواننده تنور فرانسوی از تجربه جدید خود در اجرای اپرای «اکسیر عشق» اثر گائتانو دونیتزتی، آهنگساز شهیر ایتالیایی می گوید.

ان گلمارک، خبرنگار یورونیوز دقایقی پیش از نخستین اجرای بنژمن برنهایم در اپرای ایالتی وین با او گفتگو کرده است. خواننده تنور فرانسوی در این گفتگو از اشتیاق خود برای افزودن نقش «نمورینو» پرسوناژ اصلی اپرای «اکسیر عشق» اثر گائتانو دونیتزتی در فهرست نقش هایش سخن گفته است. او در تالار باشکوه اپرای وین در کنار والنتینا نافورنیتسا ،خواننده سوپرانوی اهل مولداوی و تحت هدایت فردریک شاسلن، رهبر ارکستر این اپرا ایفای نقش کرده است. به اعتقاد او فضا و محیط جدید هنری زمینه بروز خلاقیت بیشتر را برای هنرمند فراهم می کند.

بنژمن برنهایم با لبخند همیشگی اش در باره نخستین تجربه اجرای این اپرا در وین می گوید: «این نخستین تجربه من در اینجا و نخستین بار است که این نقش را ایفا می کنم بنابر این تمام تلاشم بر این است که با آرامش از نقش عبور کنم. اگر مخاطبان آنرا بپسندند بسیار خوشحال خواهم بود.»

او پس از ابراز بی تابی برای رفتن به روی صحنه می گوید: «حدود یک ساعت و بیست دقیقه تا آغاز نمایش باقی مانده و من بسیار خوشحالم.» برنهایم در ادامه توضیح می دهد که تاکنون در تالار اپرای وین اجرا نداشته است.

یورونیوز: «تا کنون از نزدیک با این سن آشنا شده ای؟»

بنژمن برنهایم: «خیر، تا ده دقیقه دیگر برای آشنایی با میزانسن، دکورها، صدا، چوب و حتی عطر و بوی صحنه به آنجا می روم.»

غرق شدن در حس اجرا و گرفتن انرژی

برای این خواننده تنور فضا، محیط و اثر تازه محملی مناسب برای تحریک خلاقیت است: «چنین موقعیتی در واقع زمینه بروز بیشترین خلاقیت را فراهم می کند زیرا در محیط و فضایی کاملا جدید هستیم و در مجموع با قرارگرفتن در چنین شرایطی است که اتفاقات جالب روی می دهد.»

او تاکید می کند که نیاز دارد صحنه را از نزدیک حس کند و خود را از پیش در حال و هوای اجرا قرار دهد: «در مجموع هر بار که آواز می خوانم، نه فقط برای ایفای نقش جدید، بلکه حتی برای تکرار یا تمرین قطعات قدیمی، سعی می کنم پیش از آغاز اپرا به روی سن بروم و آنجا بخوانم تا کاملا در حس و حال صحنه قرار گیرم.»

بیشتر بخوانید: درخشش بنژمن برنهایم با «نمورینو» در اپرای اکسیر عشق

روز قبل از اجرا از خواندن پرهیز می کنم

برنهایم توجه ویژه ای به آمادگی پیش از اجرا دارد و برای اینکار همواره روش خاصی را در پیش می گیرد: «پیشتر کمی صدا را گرم کرده ام بدون آنکه به تارهای صوتی فشار وارد کنم. در مجموع سعی می کنم روز قبل از اجرا آواز نخوانم و حداکثر انرژی خود را مدیریت کنم. این یک روش خاص است. باید یاد بگیریم خود را بهتر بشناسیم، به ندای درون و صدای بدن خود گوش دهیم و همیشه به عنوان خواننده به ابزار اصلی یعنی صدا احترام بگذاریم.»

صدای خواننده اپرا باید بسیار قوی و پر طنین باشد

به اعتقاد بنژمن برنهایم، صدای قوی و پرطنین نقشی متفاوت و حیاتی را در اجرای یک اپرا ایفا می کند: «آنچه از صدای اپرا انتظار می رود با صدای خواننده راک بسیار متفاوت است. ما بدون میکروفون و کمک های صوتی اجرا می کنیم. صدای ما به تنهایی و از پس نوای ارکستر در فضا طنین اندار می شود. بنابر این باید بسیار جدی و قوی باشد.»

او با گفتن این جمله که «حالا وقت اجرا فرا رسیده» به روی صحنه می رود و در پایان مورد تشویق تماشاگران جوان و علاقمند اپرا در وین قرار می گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سالزبورگ میزبان چیچیلیا بارتولی،‌ «بانوی ایتالیایی در الجزایر»

درخشش بنژمن برنهایم با «نمورینو» در اپرای اکسیر عشق

بازگشت اپرای «افسانه های هوفمان» به خانه اپرای مونته کارلو