لیدی مکبث و بئاتریس در میهمانی شام؛ در جشنواره ساندنس

لیدی مکبث و بئاتریس در میهمانی شام؛ در جشنواره ساندنس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جشنواره فیلم ساندنس، بزرگ ترین جشنواره فیلم های مستقل در آمریکا از ۳۰ دی کار خود را به سنت هرساله در ایالت یوتای این کشور آغاز کرده است.

آگهی

جشنواره فیلم ساندنس، بزرگ ترین جشنواره فیلم های مستقل در آمریکا از ۳۰ دی کار خود را به سنت هرساله در ایالت یوتای این کشور آغاز کرده است.

«بئاتریس در میهمانی شام» از جمله فیلم هایی است که در جشنواره امسال به نمایش درامده و داستان یک مکزیکی ساکن لس انجلس را تعریف می کند که در جریان یک میهمانی شب با شخصیتی شبیه به دونالد ترامپ مواجه می شود.

سلما هایک، بازیگر فیلم می گوید: «این موضوعی فراتر از وضعیت سیاسی موجود است و به نظر من فیلم درباره دو پاره شدن دیدگاهها در آمریکا صحبت می کند. منظورم دو دیدگاه کاملا متفاوتی است که نمی توانند در حال حاضر در کنار یکدیگر قرار گیرند. این موضوع فیلم است.»

فیلم «بئاتریس در میهمانی شام» به کارگردانی میگل آرتتا، فیلم ساز اهل پورتوریکو تهیه شده است.

فیلم داستان پزشکی است که پس از مداوای مادر یکی از مشتریان ثروتمندش در خانه او، به دلیل خراب شدن خودرو مجبور به ماندن در این خانه می شود و به همین دلیل به میهمانی شامی که در این خانه در حال برگزاریست، دعوت می شود. اما او در این میهمانی با تاجری که شخصیتی مانند دونالد ترامپ دارد، درگیر می شود؛ با میلیونری که جان لیسگو نقش آن را بازی می کند. به این ترتیب حرص و طمع و سیاست بر محیط شام غالب می شود.

فیلم «لیدی مکبث» نیز پس از اولین نمایش در جشنواره فیلم تورنتو، در یوتا به روی پرده رفت.

فلورانس پوگ، بازیگر بریتانیایی در این فیلم نقش لیدی کاترین جوان را بازی می کند که گرفتار ازدواجی بدون عشق شده است. شوهرش همواره غایب است و او مشکل دیگری نیز دارد که زبان خشن پدرشوهرش و نظارت شدید او بر کارهای عروس جوانش است.
عروس جوان در نهایت با سباستین آشنا می شود و همین سرآغاز ماجراهایی جدید در زندگیش است.

ویلیام اولدروید، کارگردان فیلم می گوید: «لیدی کاترین نقش جوان بی گناهی را بازی می کند که بتدریج در جریان فیلم بسوی انجام اقدامی خشونت آمیز هدایت می شود و در پایان فیلم، کاملا تغییر می کند.»

فلورانس پوگ، بازیگر فیلم نیز می گوید: «در صحنه های اول فیلم مهم بود که چیزی نشان داده شود تا این درک را به وجود آورد که واقعا به عشق نیاز است و تاسف از نبود آن حس شود. به این ترتیب شما کارهای این زن جوان را تا پایان دنبال می کنید یعنی تا جایی که او دست به اشتباهات زیادی می زند.»

لیدی کاترین می خواهد فرار کند و عشق در این راه به کمک او می آید، او برای گرفتن انتقام و فرار حاضر به پرداخت هر قیمتی هست حتی مرگ.

این فیلم اقتباسی است از رمان «لیدی مکبث از قصبه متسنسکی» اثر نیکلای لسکوف، نویسنده روس و نوشته شده در سال ۱۸۶۵ میلادی که پیش از این بر اساس آن، اپرایی نیز تهیه شده است.

جشنواره فیلم ساندنس تا ۱۰ بهمن (۱۹ تا ۲۹ ژانویه) ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برگزاری جشنواره ساندنس همزمان با اعتراضات به ریاست جمهوری دونالد ترامپ

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید