مجسمه نیم تنه بالرین اوکراینی در تجلیل از ستاره هایی که نمی درخشند

مجسمه نیم تنه بالرین اوکراینی در تجلیل از ستاره هایی که نمی درخشند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

سرگئی پولیونین، رقصنده باله معروف، مجسمه می شود.

آگهی

سرگئی پولیونین، رقصنده باله معروف، مجسمه می شود. بالرین اوکراینی در یک جلسه زنده در مقابل فرانسیس سگلمان نشست تا مجسمه نیم تنه او را بسازد. سرگئی پولیونین سال۲۰۱۰ با کسب عنوان جوانترین رقصنده ارشد در باله سلطنتی لندن به شهرت جهانی رسید. او دو سال بعد با دادن استعفا از این موسسه و اعلام نارضایتی گفت هنرمند درون او در حال مردن است. سرگئی پولیونین که پس از آن در جستجوی زنده نگه داشتن و حمایت از رقصنده های باله بوده است می گوید: «فکر می کنم به رقصنده ها توجه کامل نمی شود، آنطور که باید با آنها رفتار نمی کنند. هدف من به عنوان بالرین این است که رقصنده ها را هم سطح ستاره های ورزشی و یا سینمایی و یا رشته های دیگر و یا حتی بالاتر از آنها بیاورم.»

فرانسیس سگلمان، مجسمه ساز بریتانیایی به ساخت تندیس ستاره ها و چهره های شناخته شده از جمله اعضای خانواده سلطنتی مشهور است. هنرمند با تجربه با اشاره به انگیزه ساختن مجسمه سرگئی می گوید: «عکسی از او دیدم و فکر کردم سوژه ای ایده آل برای مجسمه سازی است. بدنش پر از خالکوبی است و این غیر معمول است. برای من جالب بود.»

این بالرین ۲۷ ساله پروژه های مختلفی از جمله تهیه مستند را دنبال کرده است تا از بالرین هایی که می درخشند ولی ستاره شمرده نمی شوند حمایت کند. سرگئی پولیونین از ۱۴ مارس با پروژه ای به نام پولیونین شامل مجموعه ای از اجراهای جدید و گذشته به سالن رقص معروف «سدلرز ولز» (Sadler’s Wells Theatre) در لندن بر می گردد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان

«گاه و بیگاه» با هوش مصنوعی؛ بیتل‌ها پس از ۵۴ سال به صدر جدول ترانه‌های محبوب بریتانیا رسیدند