کنسرت برای بزرگداشت قربانیان چهار قرن تجارت برده

کنسرت برای بزرگداشت قربانیان چهار قرن تجارت برده
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در بزرگداشت قربانیان چهارصد سال برده داری، موسیقیدانهای کشورهای مختلف در بروکسل کنسرت مشترکی اجرا کردند.

آگهی

در بزرگداشت قربانیان چهارصد سال برده داری، موسیقیدانهای کشورهای مختلف در بروکسل کنسرت مشترکی اجرا کردند. جوردی ساوال، موسیقدان برجسته اسپانیایی مبتکر پروژه و رهبر ارکستر «جاده برده داری» (The Routes of Slavery) است. او آواهایی از کانونهای تجارت کریه خرید و فروش میلیونها آفریقایی در طول قرن پانزدهم تا نوزدهم را درهم آمیخته است.

او می گوید موسیقی بهترین راه درک گذشته است. جوردی ساوال گفت: «اگر تاریخ گذشتگانمان را بدانیم می توانیم آینده نوینی بسازیم. فکر می کنم این انگیزه من برای آماده کردن جنبه های مختلف این پروژه بود، پروژه ای برای درک تاریخ. معتقدم برای درک آنچه در گذشته روی داده به هنر و موسیقی نیاز داریم.»

اعضای ارکستر از ماداگاسکار تا مالی و مراکش، از برزیل تا مکزیک، آرژانتین و کلمبیا گرد هم آمده اند.ایوان گارسیا، خواننده اهل ونزوئلا می گوید: «تفاوت نمایش جودری در این است که زیبایی را به ما نشان نمی دهد. ما را به اندیشیدن درباره گذشته دعوت می کند بلکه امروز را نیز به صورت دیگری نشان میدهد. برده داری.» موسیقی ارکستر با دکلمه متنهایی از ارسطو، منتسکیو فیلسوف فرانسوی، مارتین لوتر کنیگ فعال حقوق مدنی و چهره های شاخص دیگر همراهی می شود. جوردی ساوال در ماه های آینده با ارکستر خود راهی هامبورگ و لیسبون خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مجسمه یادیود قربانیان برده‌داری در موزه تیت مدرن لندن به نمایش گذاشته شد

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان