فیلم «شیر» داستان دور ماندن از اصل خویش

فیلم «شیر» داستان دور ماندن از اصل خویش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فیلم «شیر» (Lion) ساخته گَرِت دیویس داستان پسرک هندی ۹ ساله ای را روایت می کند که در خیابانهای کلکته گم می شود.

آگهی

فیلم «شیر» (Lion) ساخته گَرِت دیویس داستان پسرک هندی ۹ ساله ای را روایت می کند که در خیابانهای کلکته گم می شود. دست سرنوشت پسرک را به سوی دیگر دنیا می برد و یک زوج استرالیایی او را به فرزندی می پذیرند. اما او ۲۵ سال بعد به جستجوی خانواده گم شده اش بر می آید.

نیکول کیدمن، بازیگر این فیلم درباره آن می گوید: «فکر می کنم این فیلم درباره مادر بودن و خاطره هاست. درباره خاطرات یک جوان است و اینکه او چطور این خاطرات را به شیوه «مارسل پروست» به یاد می آورد و فقط با تمرکز روی حسی که از خاطراتش دارد مادر اصلی اش را پیدا می کند. داستانی است پُرکشش و در عین حال واقعی.»

این فیلم بر اساس کتاب خاطرات واقعی سارو بریرلی به نام «راه دور از خانه» ساخته شده است. «دِو پَتِل» بازیگر نقش بریرلی، تلاش بسیاری کرده است تا حس درونی این شخصیت را روی پرده بازسازی کند.

او می گوید: «نزدیک هشت ماه را با این نقش به سر بردم. بنابراین می توانم بگویم نوعی سیر زیارتی را طی کردم. من در جایگاه سارو، به نوعی سعی کردم رد پای او را دنبال کنم. به یتیم خانه ها سر زدم، با قطار در هند سفر کردم، سفرنامه نوشتم، سعی کردم یک مجموعه خاطره حسی بسازم تا برای ایفای نقش راهنمایم باشد.»

پیش از تیتراژ پایانی فیلم این عبارت روی پرده نقش می بندد: هر سال ۸۰ هزار کودک در هند گم می شوند. فیلم «شیر» اواخر ماه نوامبر در ایالات متحده و از ابتدای ماه دسامبر در اروپا روی پرده سینماها می رود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد