فیلم «۲۴هفته» دوراهی اخلاقی و احساسی سقط جنین

فیلم «۲۴هفته» دوراهی اخلاقی و احساسی سقط جنین
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

استرید بازیگر معروف در هفته ۲۴ بارداری است و جنین او به نارسایی قلبی جدی و سندروم دان مبتلا است.

آگهی

استرید بازیگر معروف در هفته ۲۴ بارداری است و جنین او به نارسایی قلبی جدی و سندروم دان مبتلا است. تصمیم گیری در مورد سقط جنین برای استرید و مارکوس که دختر پنج ساله ای دارند بحران عاطفی بزرگی است. فیلم «۲۴ هفته» (24 WEEKS) دومین تجربه کارگردانی آنا زهرا براشد اولین بار در جشنواره فیلم برلین اکران شد.

کارگردان آلمانی با اشاره به شیوه فیلمسازی خود می گوید: «بیشتر کار فی البداهه بود. فیلمنامه داشتیم که برای من مانند طرح اولیه بود. بعضی از سکانس ها را از روی فیلمنامه و بعضی دیگر را با شیوه های دیگری گرفتیم. از بازیگران می خواستم دیالوگ و بازی را هر طور که می خواهند پیش ببرند. می خواستم فیلم واقعی باشد و واقعی احساس شود، بازیگران با غریزه خودشان کار کنند و برای رسیدن به این، شیوه های متفاوت بکار بردیم.»

یکی از شیوه ها افزودن عناصر مستند، از جمله دعوت از شخصیت های واقعی برای بازی نقش شان بود. یولیا ینش، بازیگر آلمانی با چند جایزه بین المللی در نقش شخصیت اصلی، استرید (زن باردار) ظاهر می شود. بیارنه مادل، بازیگر نقش مارکوس می گوید: «هدف همین ترکیب مستند و داستان بود. فکر می کنم خیلی خوب پیش رفت. حال که فیلم را می بینیم تفاوتی بین بازی بازیگران با شخصیت های واقعی نمی بینم. همه عناصر خیلی خوب در هم جا افتاده اند.»

استرید و مارکوس با وجود آگاهی از اختلالات جسمی جنین تصمیم به ادامه بارداری گرفته اند، اما تردید در این تصمیم ادامه راه را برای آنها دشوار کرده است. آنا زهرا براشد در ادامه گفت: «چیزی که شخصا از این فیلم یاد گرفتم این است که هرگز نمی توانی در مورد شرایطی که تجربه نکردی یا در آن نبودی تصمیم بگیری. مردم در وضعیت خاص تصمیم هایی می گیرند که کاملا متفاوت است و از قبل هرگز فکرش را نمی کردند.»

فیلم تصویری قوی از زنی است که خود را بر سر دوراهی اخلاقی دشواری گرفتار می بیند. «۲۴ هفته» که برنده چندین جایزه آلمانی شده است اکنون در کشورهای آلمانی زبان در نمایش است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«من نرو هستم» فیلم جدید رفیع پیتز، کارگردان ایرانی

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید