پانزدهمین سالگرد یازده سپتامبر: نمایشگاه هنری با نگاهی نو

پانزدهمین سالگرد یازده سپتامبر: نمایشگاه هنری با نگاهی نو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نمایشگاه آثار هنری در پانزدهمین سالگرد حملات تروریستی به برجهای تجارت جهانی در نیویورک برگزار شد.

آگهی

نمایشگاه آثار هنری در پانزدهمین سالگرد حملات تروریستی به برجهای تجارت جهانی در نیویورک برگزار شد. مرکز یادبود و موزه یازده سپتامبر، نمایشگاهی را تحت عنوان «نمایش غیرقابل تصور: زاویه دید هنرمندان به یازده سپتامبر» به معرض دید عموم گذاشتند.

این آثار از هنرمندانی است که در زمان حادثه در سیزده منطقه شهر نیویورک زندگی می کردند و حمله تروریستی به برج های دوقلو در سال ۲۰۰۱، زندگی آنها را تحت تاثیر قرار داد.

آلیس گرینوالد، مدیر عامل موزه یادبود ۱۱ سپتامبر می گوید: «این آثار به شما درک بی واسطه ای از احساسات واقعی آن زمان را پیشکش می کند و از چشم یک شخص دیگر و از دریچه اثر هنری او می بینید که چگونه آنها هم با احساساتی درگیر بودند که همه ما آنها را گذراندیم.»

در یکی از قسمتهای این نمایشگاه، اثری هنری از مانجو چندلر، متشکل از ۳۰۰۰ قطعه نقاشی در کنار یکدیگر به نمایش گذاشته شده است. خانم چندلر سه سال برای تمام شدن این اثر تلاش کرد. او هر یک از نقاشی ها را به یاد یکی از قربانیان حادثه ۱۱ سپتامبر کشیده است.

مانجو چندلر می گوید: «من هم مثل خیلی از نیویورکی های دیگر وحشت زده و شوکه شده بودم. چند روز بعد به استودیوی خودم برگشتم و حتی یادم نمی آید که چه چیزی می ساختم اما شروع کردم. احساس می کردم که باید برای هر یک از قربانیان یک نقاشی بکشم. که البته آن موقع هنوز نمی دانستیم که چند نفر هستند.»

«گوستاو بنواردی» هنرمندی که شاهد فروپاشی برجهای تجارت جهانی از خانه خود بود، چند سال بعد از حادثه به ایده مجموعه نقاشی «سقوط» رسید.

آقای بنواردی می گوید: «همه ما صحنه کاغذهای شناور در هوا را زمانی که برجها در آتش می سوختند دیدیم. در آسمان آبی و شفاف کاغذها مثل یک قطعه موسیقی شناور بودند. به راستی زیبا بودند. می توان گفت شبیه روح آزاد یا خاطره های گمشده آدم های آنجا بود. چیزی عجیب بود.»

این نمایشگاه به یاد قربانیان حادثه تروریستی یازده سپتامبر و در پانزدهمین سالگرد آن در محل سابق برج های دوقلو برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مظنون آلمانی طراحی حمله ۱۱ سپتامبر در سوریه بازداشت شد

هفتهٔ صنایع خلاق باکو؛ مسابقهٔ طراحی بازی کامپیوتری و جشنوارهٔ فیلم‌های موبایلی

رونمایی از مینیاتورها و نسخ کهن خطی در کنگره میراث فرهنگی ازبکستان