جشنواره فیلم ونیز با موزیکال «لا لا لند» شروع شد

جشنواره فیلم ونیز با موزیکال «لا لا لند» شروع شد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هفتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز چهارشنبه شب دهم شهریور آغاز به کار کرد.

آگهی

هفتاد و سومین جشنواره فیلم ونیز چهارشنبه شب دهم شهریور آغاز به کار کرد. نمایش فیلم «لا لا لند» (LA LA LAND)، جدیدترین ساخته دیمین شیزل، کارگردان آمریکایی افتتاحیه فستیوال بود. داستان این موزیکال در زمان حال و در لس آنجلس روی می دهد و رابطه عاشقانه میان سباستین (با بازی رایان گاسلینگ) یک پیانیست جاز، و میا (با نقش آفرینی اما استون) بازیگری با استعداد را به تصویر می کشد.

آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره ونیز می گوید: «این موزیکال فوق العاده و تجلیلی از هالیوود، از لیز مینلی تا مارتین اسکورسیزی است، رویکرد آن مدرن و حساسیت های آن معاصر است.»

«لا لا لند» ساخته دیمین شزل، کارگردان ۳۱ ساله تا به حال با استقبال منتقدان همراه بوده است. فیلم شلاق آخرین فیلم دیمین شزل، برنده سه جایزه اسکار شد. او در نشست خبری گفت: «بیش از گذشته روی پرده نقره ای به رومانس و امید نیاز داریم. به نظر من فیلم موزیکال نقش و تاثیر ویژه ای در این زمینه دارد. ایده ساختن فیلم مانند سرزمین رویاها است، فیلم زبان آرزوهای ما است. فیلم راهی برای بیان دنیایی است که در آن آواز می خوانیم و احساسات می توانند قوانین واقعیت ها را بشکنند.»

فیلم «هفت دلاور» (THE MAGNIFICENT SEVEN) به کارگردانی آنتوان فوکوآ برنامه اختتامیه جشنواره وینز است. فیلم بازساخت وسترن بی نظیر «هفت دلاور» است که در سال ۱۹۶۰ کارگردانی شد.

درام جنگی «ستیغ اره ای» (HACKSAW RIDGE) داستان سربازی در جنگ جهانی دوم و در جبهه نبرد اوکیناوا را روایت می کند. او یک پزشک است که از شلیک به افراد دیگر سرپیچی می کند. فیلم به کارگردانی مل گیبسون در بخش خارج از رقابت ها حضور یافته است. فیلم علمی-تخیلی «فرود» (Arrival) ساخته دنی ویلنوو یکی از بیست فیلم شرکت کننده در بخش رقابت ها است. ماجرای فیلم با فرود سفینه ای اسرار آمیز بر زمین شروع می شود در حالیکه نسل بشر در آستانه یک جنگ بین المللی است.

شیر طلایی یک عمر دستاورد هنری به ژان پل بلموندو، بازیگر فرانسوی و یژی اسکولیموفسکی، کارگردان لهستانی اهدا می شود. جشنواره تا دهم سپتامبر، بیست شهریور در جریان است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد