جهانگردی و سفر نقاشی در حیات وحش آفریقا

جهانگردی و سفر نقاشی در حیات وحش آفریقا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یوزپلنگ، تیزروترین حیوان روی زمین به همان اندازه در راه رفتن با وقار است.

آگهی

یوزپلنگ، تیزروترین حیوان روی زمین به همان اندازه در راه رفتن با وقار است. در پارک حیات وحش در نزدیکی ویندهوک، پایتخت نامیبیا گروهی از جهانگردان اهل هنر از یک فرصت استثنایی برای مشاهده یوزپلنگ از فاصله بسیار نزدیک برخوردارند. آنها در اولین توقف از یک سفر دو هفته ای، روی طراحی یوزپلنگ کار می کنند.

آن ماری بارلت، مدیر گروه جهانگردی هنری در آفریقا در ۱۷ سال گذشته بیش از ۱۵۰ سفر برنامه ریزی کرده است. او می گوید: «طراحی یعنی ثبت لحظه ای از زمان. با نشستن در طبیعت بخشی از این محیط می شوی. به جای تعقیب کردن حیوان، این احساس فوق العاده ای است.»

در گروه گربه سانان، یوزپلنگ مانند سگ یا گربه حیوان رام شدنی به حساب می آید. پل، جهانگرد و دانشجوی این کلاس نقاشی، ده سال پیش با ماری آن بارلت آشنا شد و از آنوقت از همسفران همیشگی کلاس او بوده است. به توصیه معلم، او نقاشی را با مشاهده و دقت در رفتار حیوان شروع می کند. او می گوید: «از حدود ده سال پیش به نامیبیا می آمدم و بارها با تور از قسمتهای مختلف دیدن کردم، ولی گویی مسابقه ای برای عکس گرفتن وجود دارد. سپس در یکی از نمایشگاههای ماری آن، با او آشنا شدم، ایستاده بود از طبیعت نقاشی می کرد. من از ۲۰ تا ۳۰ سال پیش یعنی از دوران مدرسه نقاشی نکرده بودم، همان وقت فکر کردم باید جالب باشد.»

مقصد بعدی گروه، منطقه ای در شمال پایتخت و محل زندگی کرگدنها است. شکار غیرقانونی برای تجارت شاخ کرگدن رو به افزایش است. گروه این بار نمی تواند به سوژه نزدیک شود اما همین فاصله هم برای دیدن جزییات حیوان کافی است.

نامیبیا یکی از ۲۷ کشوری است که تور جهانگردی هنری ارائه می کند. این گروه جهانگردی هنری آفریقا محدویت سنی یا مهارتی ندارد و در پایان تعطیلات، دفتر طراحی جهانگردان، سفرنامه ای با تصاویری از شگفتی های طبیعت خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟