همنوازی بیش از ۹۰۰ نفر در برلین

همنوازی بیش از ۹۰۰ نفر در برلین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارکستر سمفونیک آلمان به همراه بیش از ۹۰۰ نوازنده غیرحرفه ای، کنسرت برجسته ای را در مرکز خرید برلین اجرا می کند که «کِنت ناگانوی» مشهور رهبری آن را بر عهده…

آگهی

ارکستر سمفونیک آلمان به همراه بیش از ۹۰۰ نوازنده غیرحرفه ای، کنسرت برجسته ای را در مرکز خرید برلین اجرا می کند که «کِنت ناگانوی» مشهور رهبری آن را بر عهده دارد. جوانترین این نوازندگان ۵ سال و مسن ترین آنها ۸۲ سال دارند.

یکی از شرکت کنندگان می گوید: «به حاضران که نگاه می کنم می بینم خوب است که بچه ها آمده اند، سالمندان هم هستند و نسلها در کنار هم اند. و فکر می کنم فرصتی است برای آنکه نسلهای مختلف با هم کار مشترکی انجام بدهند.»

دیگری می افزاید: «عالی است، ایده فوق العاده ای است، همین که افراد را برای نوازندگی دور هم جمع کنیم، ایده جالبی است.»

ایده اصلی آن است که علاقمندان تشویق شوند تا در کنار نوازندگان حرفه ای بنوازند. سازهایی نظیر ملودیکا و اوکولل که کمتر از آنها استفاده می شود هم در این همنوازی به کار گرفته شد و نزدیک به ۱۵۰۰ نفر هم به تماشای این رویداد آمدند.

«کِنت ناگانو» درباره رهبری این ارکستر می گوید: «ایده همنوازی همگانی به نظرم خیلی عجیب و تصنعی بود. پس با دخترم یک بحث جدی داشتم. و البته او از نسلی است که غرق فناوری هستند. به او گفتم از این ایده چندان خوشم نمی آید. او هم گفت بابا، فقط قبول کن. مثل این است که کسی را در ایستگاه یا در خیابان ببینی. باید پذیرا باشی. باید بتوانی افرادی را که برای اولین بار می بینی (به عنوان نوازنده هایت) بپذیری. نترس.»

علاقمندان موسیقی می توانند برنامه این ارکستر و چند و چون اجرای آن را در وبسایت آن بررسی کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟