«جکسون هایتس»؛ فیلمی درباره تنوع فرهنگی در آمریکا

«جکسون هایتس»؛ فیلمی درباره تنوع فرهنگی در آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فردریک وایزمن، مستند ساز ۸۶ ساله آمریکایی، به تازگی فیلمی درباره یکی از محله های نیویورک ساخته است. در منطقه «جکسون هایتس» افرادی با ملیتها، فرهنگ و

آگهی

فردریک وایزمن، مستند ساز ۸۶ ساله آمریکایی، به تازگی فیلمی درباره یکی از محله های نیویورک ساخته است. در منطقه «جکسون هایتس» افرادی با ملیتها، فرهنگ و مذهبهای مختلف زندگی می کنند. در این منطقه مردم به ۱۶۷ زبان سخن می گویند.

دوربین وایزمن در کوچه و مغازه ها به گردش در می آید و فعالیت کارگران، سیاستمداران، مددکاران اجتماعی، سازمانهای دفاع از حقوق مهاجران و همجنس گرایان را ثبت می کند.

این فیلم از نزدیک زندگی جامعه کلمبیایی های ناحیه جکسون هایتس را به تصویر می کشد.

برای ساخت یک مستند صمیمی و جان دار، وایزمن هیچ شتابی برای ثبت حوادث ندارد. راوی و صدای بیرون از محیط در فیلم به چشم نمی خورد. تنها شاهد تصاویر و صدای افراد حاضر در صحنه هستیم.

فیلم بویژه به مسئله اجاره بهای دکان مغازه داران می پردازد. محله جکسون هایتس که با مترو در فاصله ۳۰ دقیقه ای منهتن واقع شده، در کانون توجه بنگاههای معاملات املاک قرار گرفته است.

«جکسون هایتس» فیلمی نادر و ساخته یکی از بهترین مستندسازان دنیاست. این فیلم امکان اندیشه کردن بر پرسشهایی مانند دموکراسی و جامعه های معاصر را فراهم می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد