عرضه جدیدترین آثار هنری مدرن و معاصر در نمایشگاه بازل هنگ کنگ

عرضه جدیدترین آثار هنری مدرن و معاصر در نمایشگاه بازل هنگ کنگ
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نمایشگاه هنر بازل هنگ کنگ درهای خود را به روی علاقه مندان باز کرده است. در این نمایشگاه ۲۳۹ گالری از ۳۵ کشور جهان بهترین آثار خود را به خریداران عرضه

آگهی

نمایشگاه هنر بازل هنگ کنگ درهای خود را به روی علاقه مندان باز کرده است. در این نمایشگاه ۲۳۹ گالری از ۳۵ کشور جهان بهترین آثار خود را به خریداران عرضه می کنند. تعدادی از گالری های قدیمی به این بازار هنری بازگشته اند و در کنار آنها شماری از گالری های جدید از غرب و نیز از آسیا و اقیانوسیه به این مجموعه اضافه شده اند.

فروش آثار هنری در چین طی سالهای اخیر با رشد قابل توجهی روبرو بوده است. جرار فاجیوناتو از گالری دیوید زوینر لندن می گوید امیدوار است حضور در رویدادهای هنری هنگ کنگ و چین بتواند به شناخت بهتر هنر این منطقه کمک کند: «ما طی سالهای گذشته برای درک بهتر و شناخت ماهیت واقعی هنر چین بارها به این سرزمین و نیز به هنگ کنگ سفر کرده ایم زیرا فکر می کنیم این شناخت در دهه آینده بسیار اهمیت خواهد داشت.»

در گذشته تنها تعداد معدودی از هنرمندان مناطق آسیا و اقیانوسیه در جهان به شهرت رسیده بودند. به اعتقاد امی ایو مدیر موسسه انتشاراتی تیلورِ سنگاپور که بر روی شیوه و تکنیک بدیع چاپ کاغذی فعالیت می کند، بازار هنری هنگ کنگ هنر آسیا را به خوبی به علاقمندان و خریداران غربی عرضه کرده است: «به نظرم آسیا توجه به این نکته را آغاز کرده که چطور باید هنر، سنت و تمدنش را ترویج کند. بنابر این فکر می کنم ما به تازگی دریافته ایم که چگونه کار را به شیوه ای غربی انجام دهیم.»

این نمایشگاه همچنین فرصت خوبی است برای شناخت استعدادهای جدید. آژانس جهانی «یونایتد تلنت اجنسی» یکی از بزرگترین سازمان هایی است که در زمینه کشف استعدادهای جوان فعالیت می کند. به اعتقاد جاشوا روث یکی از سیصد نماینده این آژانس در قاره های مختلف، هنر چین کاملا در مسیر رشد قرار گرفته است: «به عنوان کسی که نماینده افراد خلاق است، شما همیشه تمایل دارید به جایی بروید که پر از ذوق، انرژی و پتانسیل است. در چین امروز شاهد این فضا هستیم. کشوری که اکنون در زمینه خلاقیت هنری جایگاه خاصی دارد.»

در این نماشگاه همچنین آثاری از کشورهای اندونزی، پاکستان، هند، تایوان، کره جنوبی، ژاپن یا سنگاپور در معرض دید علاقمندان گذاشته شده است. اغلب گالری ها آثار هنری مدرن و معاصر را به نمایش گذاشته اند. نمایشگاه هنر بازل هنگ کنگ تا ۲۶ مارس دایر خواهد بود و انتظار می رود ۶ هزار و پانصد نفر امسال از آن بازدید کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟