اکران «نامه های جنگ» آنگولا و پرتغال در برلیناله

اکران «نامه های جنگ» آنگولا و پرتغال در برلیناله
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرش قرمز جشنواره فیلم برلین میزبان ستاره ها و دست اندکاران یک فیلم پرتغالی است. «نامه های جنگ» کارتاس د گوئرا (CARTAS DA GUERRA) در بخش مسابقه شصت و

آگهی

فرش قرمز جشنواره فیلم برلین میزبان ستاره ها و دست اندکاران یک فیلم پرتغالی است. «نامه های جنگ» کارتاس د گوئرا (CARTAS DA GUERRA) در بخش مسابقه شصت و ششمین دوره برلیناله شرکت کرده است.

فیلم براساس نامه های یک نویسنده پرتغالی ساخته شده است. او در زمان جنگ های استقلال آنگولا از استعمار پرتغال، به عنوان پزشک جوان پرتغالی به آنگولا اعزام شده بود. روایت نامه ها توسط همسر شخصیت اصلی، با تصاویر روان و هوشمندانه دوربین کارگردان جوان پرتغالی هماهنگ شده است. ایوو فریرا، کارگردان فیلم می گوید: «حساسیت ویژه ای برای بیان حرفهایی دارم که تا به حال گفته نشده اند. من روی موضوعی دست گذاشتم که داستان عاشقانه بسیار حساس و زیبایی بود. فیلم را بر اساس دید خودم از آن جنگ احمقانه ساخته ام. امیدوارم برای مخاطب آشنا و قابل فهم باشد. البته که این برداشت من از حقایق است.»

فیلم استحاله اخلاقی و تضعیف روحیه نیروهای پرتغالی در جنگ با نیروهای شورشی نامرئی را به تصویر می کشد. نامه ها که در سالهای ۱۹۷۱ تا ۷۲ میلادی نوشته شده اند اندوه، عصیان و ناامیدی مردی را نشان می دهد که شاهد نابودی کشور خود و مردم آنگولا است. مارگاریدا ویلانوا، بازیگر ۲۸ ساله فیلم امیدوار است این داستان برای نسل جوان پرتغال آموزه هایی داشته باشد. مارگاریدا ویلانوا گفت: «جنگ سال ۷۴ میلادی تمام شد و نسل من چیز زیادی از آن نمی داند. ما آگاهی اندکی درباره رویدادهای آن داریم. نسل قبلی ما را در سکوت نسبت به این جنگ نگاه داشته اند. برای من خیلی مهم بود تا از جنگ بشنوم، راجع به آن بدانم و با دیگران، کسانی که به جنگ رفته اند و از آن اطلاع دارند درباره جنگ صحبت کنم. فکر می کنم این فیلم می تواند برای نسل جوان درس خوبی باشد.»

کارگردان با تصاویر درخشان سیاه و سفید، ترکیبی از گزارشگری جنگ و اعتراف به ماندگاری عشق، مقاله ای شاعرانه همراه با تنش های نفس گیر را به نمایش گذشته است. «نامه های جنگ» کارتس د گوئرا (Cartas da Guerra) از جمله ۱۸ فیلم بخش مسابقه برای دریافت خرس طلایی جشنواره فیلم برلین است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد