سازندگان ماسک های افسونگر و لباسهای نمایشی کارناوال ونیز

سازندگان ماسک های افسونگر و لباسهای نمایشی کارناوال ونیز
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کارناوال ونیز با ماسک و لباس های نمایشی، هر سال هزاران نفر را به این شهر و جاذبه قرون گذشته جلب می کند. این کارناوال که از قرن هیجدهم ادامه دارد،

آگهی

کارناوال ونیز با ماسک و لباس های نمایشی، هر سال هزاران نفر را به این شهر و جاذبه قرون گذشته جلب می کند. این کارناوال که از قرن هیجدهم ادامه دارد، امسال از هنرمندان سازنده این زیبایی های افسانه ای و ماسک های افسونگر تجلیل می کند. آنها این هنر را که از سه قرن پیش دست نخورده باقی مانده به مردم نشان می دهند.

گوالتیرو با ۳۵ سال سابقه، استاد ساختن ماسک های جادویی است. او در باره فسلسفه ماسک می گوید: «ماسک در واقع درون هر فرد است. ماسک به فرد توانایی می دهد تا با پنهان کردن صورت، با نگاه عمیق به درون، خودش را پیدا کند. کارناوال فرصت و زمانی است که اینکار آزاد است. کار ما آفریدن این فضا به بهترین شک
ل ممکن است. زیرا این خلاقیت به ما امکان می دهد به خودمان نگاه عمیق داشته باشیم. تا ماسک درونی خودمان را پیدا کنیم.»

بهای بعضی از این لباس های نمایش بیش از ۳۰۰۰ یورو است که یک ماه وقت صرف درست کردن آن می شود. بعضی انواع سفارشی لباس با سنگهای قیمتی و یا طلا تزیین می شوند و انواع رنسانس و قرن هجدهمی آن پرطرفدارتر است.

فرانسیسکو، صاحب یکی از معروفترین آتلیه ها در ونیز است. او می گوید: «ساختن هر کدام از این لباس های نمایشی تقریبا یک ماه طول می کشد. اگر کسی بخواهد برای ده روز کارناوال به وینز بیاید، درست کردن آن در این فاصله کوتاه غیرممکن است. ما مشتری ثابت کارناوال را داریم که آخر هر کارناوال، برای کارناوال بعدی برنامه ریزی می کنند و در طول سال هم برای اطمینان از اینکه کار به میل آنها درست می شود با هم دیدار می کنیم.» آنا، همسر فرانسیسکو در آتلیه با ماشین بخار کلاه را شکل می دهد.

بعضی ها با لباس کرایه ای در ازای روزی ۲۵۰ تا ۳۰۰ یورو کارناوال را می گذرانند و لباس های ویژه را برای مهمانی و رقص شب پایانی می خرند. کارناوال سالانه وینز تا نهم فوریه ادامه دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟