نامزدهای جایزه گلدن گلوب برای اسکار آماده می شوند

نامزدهای جایزه گلدن گلوب برای اسکار آماده می شوند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لیست نامزدهای دریافت جوایز سینمایی گلدن گلوب ماه دسامبر گذشته در هتل هیلتون بورلی اعلام شد. گلدن گلوب یا گوی زرین جایزه ای است که از سال ۱۹۴۳ تاکنون

آگهی

لیست نامزدهای دریافت جوایز سینمایی گلدن گلوب ماه دسامبر گذشته در هتل هیلتون بورلی اعلام شد.

گلدن گلوب یا گوی زرین جایزه ای است که از سال ۱۹۴۳ تاکنون توسط اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود به دو فیلم برجسته فصل در زمینه کمدی، موزیکال و درام اهدا می شود. گلدن گلوب، گام اول انتخاب فیلمها برای جایزه اسکار محسوب می شود.

فیلمهای «کارول»، «مکس دیوانه، جاده خشم»، «بازگشته»، «اتاق» و «اسپات لایت» نامزد دریافت جایزه بهترین درام بودند.

کارول

از فیلم «کارول» به کارگردانی تاد هاینز بسیار استقبال شد. این فیلم داستان عشق ممنوعه دو زن است که در دهه پنجاه میلادی در محله منهتن نیویورک اتفاق می افتد. فیلم کارول تاکنون جوایز متعددی گرفته و از بازی درخشان کیت بلانشت و رونی مارا در آن قدردانی شده است.

بازگشته

«بازگشته» به کارگردانی الخاندرو گونسالس اینیاریتو که سال گذشته برای فیلم پرنده آهنین جایزه اسکار گرفت، نامزد دریافت چهار جایزه شد.

لئوناردو دو کاپریو،به خاطر بازی برجسته اش در این فیلم شانس زیادی برای دریافت جایزه بهترین هنرپیشه مرد دارد. او نقش یک شکارچی را بازی می کند که بدنبال خیانت، رها شده و باید در شرایط سخت برای زنده ماندن بجنگد. نیروی محرکه او انتقام است.

اسپات لایت

تیم گری، عضو برجسته مجله «ورایتی»، کتاب مقدس هالیوود یکی از افراد مؤثری است که معمولاً پیش بینی هایش در مورد فیلمهای منتخب اسکار درست در می آید. به نظر او فیلمهایی مثل اسپات لایت می تواند به اسکار راه یابد. او می گوید: «اسپات لایت در صف جلو مسابقه برای اسکار قرار دارد. نه برای اینکه مردم آن را دوست دارند، بلکه چون خوب ساخته شده. برمبنای واقعیت است و موضوع آن جدی است. فیلم خوش ساختی است.»

فیلم «اسپات لایت»، بر مبنای یک داستان واقعی، درباره افشای آزار جنسی کودکان توسط کشیشها ساخته شده است. پرونده ای که در ابتدای سالهای ۲۰۰۰ توسط روزنامه بوستون گلوب مطرح شد.

این فیلم نامزد دریافت سه جایزه است و مایکل کیتون، مارک روفالو، لیو شرایبر، راشل مک ادام و استنلی توچی بازیگران این فیلم هستند.

تیم گری این فیلم را ناراحت کننده می داند و می گوید: “این فیلم درباره آزار جنسی کودکان است. فیلم “اتاق” هم درباره به اسارت گرفتن طولانی مدت افراد است. فیلمی هم درباره جراحات مغزی وجود دارد. این فیلمها موضوع های سختی دارند.”

اتاق

نامزدی دریافت سه جایزه برای فیلم ایرلندی-کانادایی «اتاق» که بازیگر انچنانی ندارد تعجب برانگیز است. فیلم، داستان زنی است که هفت سال است با فرزندش در اتاقی در باغ یک پیرمرد منحرف زندانی شده اند.

به نظر تیم گری، فیلم شناس مجله «ورایتی»، نتایج گلدن گلوب فقط ثابت کرد کسی چیزی نمی داند. همه چیز می تواند اتفاق بیفتد و تعجب بر انگیزد.

یکی از فیلمهایی که می تواند تعجب به بار آورد فیلمی استرالیایی است که آخرین ساخته جرج میلر کارگردان «مکس دیوانه» است و شارلیز ترون در آن نقش یک جنگجوی مصمم را بازی می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کیت بلانشت رئیس هیات داوران جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ شد

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید