آثار استادان عکاسی پرتره و مُد در موزه عکس برلن

آثار استادان عکاسی پرتره و مُد در موزه عکس برلن
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«گِرِگ گورمن»، عکاس آمریکایی در طول سه دهه گذشته از برخی از معروفترین چهره های جهان عکاسی کرده است. او از ستارگان سینما نظیر لئوناردو دی کاپریو و

آگهی

«گِرِگ گورمن»، عکاس آمریکایی در طول سه دهه گذشته از برخی از معروفترین چهره های جهان عکاسی کرده است. او از ستارگان سینما نظیر لئوناردو دی کاپریو و جولین مور و همچنین از اسطوره های راک مانند میک جَگر و ایگی پاپ عکس گرفته است. نمایشگاهی از عکسهای او در موزه عکاسی برلن برپا شده است.

او خود درباره نزدیک شدن به سوژه عکسهایش می گوید: «سعی می کنم پیش از عکاسی، تا حد ممکن با افراد وقت بگذرانم. تا با هم هماهنگ بشویم وارتباط برقرار کنیم و به من اعتماد پیدا کنند. کسب اعتماد و اطمینان شاید مهمترین چیز باشد. سعی می کنم آنها را درگیر کار عکاسی کنم تا حس کنند بخشی از تیم اند، وقتی بفهمند چه می کنم، راحت تر رفتار می کنند.»

عکسهای گورمن، در کنار عکسهای مُد «هلموت نیوتن» به نمایش در می آید. او که با آغاز جنگ جهانی دوم ناگزیر شده بود با خانواده اش به استرالیا مهاجرت کند، پس از جنگ به اروپا برگشت و با کار برای مجله وُگ به یکی از بزرگترین عکاسان مد اروپا در پاریس بدل شد. عکسهای او نه تنها نشان دهنده استادی او در این هنر بلکه نشان دهنده تحولات صنعت مُد نیز هست.

«متیاس هاردر»، بنیانگزار بنیاد «هلموت نیوتون» درباره این نمایشگاه می گوید: «این به خاطر گستره ای است که او به مجله ها بخشید، یعنی رویکردهای مختلف و همیشه هم شگفت آور. و چون همیشه شگفت انگیز بود، همیشه هم برای عکاسی جایی داشت، و تا پایان عمرش هم همینطور بود. چنین چیزی در مورد عکاسانِ دیگر خیلی نادر است، حتی وقتی این را با کارنامه نام آورانِ عکاسیِ مُد مقایسه می کنید».

عکس های این دو هنرمند را می توان تا روز ۲۲ ماه مه در موزه عکاسی برلن تماشا کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گفتگو با خوآو برناردینو: عکاس زیربناهای شهری و صنعتی

گلچین ویديوهای بدون شرح هفته؛ از بالن خورشیدی تا عروسک‌های ازدواج شاهزاده هری

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور