برنامه ای هنری در شهر بوستون برای افراد بی خانمان

برنامه ای هنری در شهر بوستون برای افراد بی خانمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در شهر بوستون برنامه ای بطور هفتگی برای افراد بی خانمان برگزار می شود. این برنامه توسط گروه مذهبی کلیسای امانوئل اپسیکوپالی اجرا می شود و فرصتی است

آگهی

در شهر بوستون برنامه ای بطور هفتگی برای افراد بی خانمان برگزار می شود. این برنامه توسط گروه مذهبی کلیسای امانوئل اپسیکوپالی اجرا می شود و فرصتی است برای این افراد تا با خلاقیت هنری افکار و احساسات خود را ابراز کنند.

کریس هابریش یکی از کسانی است که از ده سال پیش در این کلاسها شرکت می کند. او قبلا بی خانمان بوده نزدیک به ۲۳ سال از زندگی اش را در گوشه و کنار خیابانها سر کرده است. کریس امروز خانه و سرپناه دارد. اما هنوز بطور مرتب به این کلاسها می آید تا نقاشی کند. وی می گوید:«نداشتن خانه و سرپناه سخت و ناگواراست. آب و هوای نامساعد، آدمهای خطرناک. اما اینجا انرژی مثبت وجود دارد که نشان می دهد همه بی خانمانها ادمهای بدی نیستند که فقط مشروب بخورند و مواد مخدر مصرف کنند. خیلی از ما بی خانمانها هنوز برای سروسامان یافتن تلاش می کنیم و انیجا تلاش های ما را روی چیزی مثبت متمرکز می کند و در پی آن وضعیت زندگی ما هم بهبود می یابد.»

خلاقیت هنری نه تنها به این بی خانمانها فرصتی می دهد که حس کنند وجودشان بی ارزش نیست، بلکه فرصتی نیز برای پول درآوردن هم برای آنها فراهم می کند. بعضی از این نقاشی ها روی پایه هایی در پیاده رو کنار کلیسا به فروش گذاشته می شود.

با نزدیک شدن زمستان این برنامه هنری گسترده تر شده است. در حال حاضر هر چهارشنبه حدود صد بی خانمان برای نقاشی، طراحی یا ساخت کارهای دستی در این برنامه شرکت می کنند

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟