«سوپرتیم سانجِی»، انیمیشنی از جنس تقابل سنت و مدرنیته

«سوپرتیم سانجِی»، انیمیشنی از جنس تقابل سنت و مدرنیته
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«سوپرتیم سانجِی» عنوان پویانمایی (انیمیشن) کوتاهی است که در آن سانجِی پاتِل، کارگردان هندی-آمریکایی کوشش های نافرجام یک پدر ستنی هندو برای متقاعد

آگهی

«سوپرتیم سانجِی» عنوان پویانمایی (انیمیشن) کوتاهی است که در آن سانجِی پاتِل، کارگردان هندی-آمریکایی کوشش های نافرجام یک پدر ستنی هندو برای متقاعد کردن پسر کوچک سرکشش به عبادت کردن را به تصویر کشیده است.

پاتِل که تا پیش از این بیشتر در پشت صحنه حضور داشت به دعوت جان لاسِتِر، مدیر پیکسار نخستین فیلم کوتاه خود را کارگردانی کرد و در این راه از پند و اندرزهای پدرش هم به خوبی بهره برده است.

او در این باره بیشتر توضیح می دهد: «جان لاسِتِر با سئوالاتی درباره دوران کودکی ام شروع کرد. مختصری برایش در مورد خودم و پدرم توضیح دادم. اینکه پدرم هر صبح خدایان خود را در معبد عبادت می کرد و من هم همین کار را با خدایان خودم می کردم، منتها پای تلویزیون. پیش آمده بود که با هم در اتاق باشیم و هر کس کار خودش را بکند. تمام این حرفها را در قالب یک نقاشی به لاستر نشان دادم و وقتی او حرفهای کودکی که به ریشه هایش باور ندارد را شنید،؛ که در واقع داستان واقعی من و پدرم بود، خیلی خوشش آمد. عاشق ماجرا شد.»

سانجی پاتل در سال ۱۹۹۶ با عنوان انیمیتور و نقاش به «استودیوانیمیشن پیکسار» پیوست و تا پیش از این در ساخت فیلمهای گوناگونی نظیر «داستان اسباب بازی سه» (Toy Story 3)، «شرکت هیولاها» (Monsters, Inc) و «شگفت انگیزان» (The Incredibles) همکاری کرده بود.

نیکول گریندل، تهیه کننده این فیلم معتقد است که پیکسار همیشه به داستانهای خوب بها داده است. او می گوید: «حقیقت این است که پیکسار همیشه داستان های یک راوی خوب را رواج می دهد و قطعا به دنبال این است که این داستانها دامنه بیشتری داشته باشند. آنها نسبت به این قضیه برخوردار بازی دارند ولی باز هم این پرسش به وجود می آید که آیا داستان خوبی است یا نه؟ سانجِی بیست سال با آنها بوده. منظورم این است که برای استودیو و برای همه ما، بهتر این است که قصه گوهایی را که در بین خودمان وجود دارند ببینیم، آنها را گلچین کنیم و آنها را رو به جلو پیش برانیم.»

فیلم کوتاه پاتِل سانِجی همزمان با آخرین فیلم پیکسار موسوم به «دایناسور خوب» بیست و پنجم ماه نوامبر روی پرده سینماها خواهد بود. ماجرای یک دایناسورجوان که همراه دوست خود، در دنیایی که دایناسورها هیچوقت منقرض نشده اند، سفری حماسی را آغاز می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد