هفته مُد پاریس؛ مجموعه لباسهای جدید شانل با موضوع فرودگاه

هفته مُد پاریس؛ مجموعه لباسهای جدید شانل با موضوع فرودگاه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کارل لاگرفلد، طراح معروف شانل برای معرفی مجموعه بهار- تابستان خود در جریان هفته مُد پاریس یک ترمینال فرودگاه در محل گراند پاله پاریس ساخته بود. او به

آگهی

کارل لاگرفلد، طراح معروف شانل برای معرفی مجموعه بهار- تابستان خود در جریان هفته مُد پاریس یک ترمینال فرودگاه در محل گراند پاله پاریس ساخته بود. او به این ترتیب قصد داشت به شکوه دوره ای اشاره کند که سوار شدن بر هواپیماها همچنان امری تجملی محسوب می شد.

کارل لاگرفلد می گوید: «ایده، بیان کردن شکلی از فرودگاهها است که آنها باید مانند آن می بودند. در قدیم اینچنین بود، با این حال خوب فرودگاهها کوچکتر بودند و مسافرت هوایی شکل دیگری داشت. اینجا اما به نوبه خود، جایی برای پرواز به سمت همه جهتها و همه موقعیتهاست.»

مانکنهای شانل در ابتدا و قبل از عبور از راهروی نمایش با لباسهای این مجموعه، با چمدانهای کوچک چرخدار از برابر تماشاگران عبور کردند.

مسافران اغلب ترجیح می دهند در طول سفر لباسهایی راحت به تن داشته باشند اما لباسهای شانل بسیار رسمی تر و جدی تر از اینگونه لباسها بودند.

با این حال موضوع این مجموعه محدود به موضوع سفر و مسافرت نبود. کارل لاگرفلد تلاش کرده بود در رنگهای لباسهای این مجموعه درخشش و انعکاس نور خورشید بر روی هواپیماها را نشان دهد. شانل معمولا از زنجیرهای طلایی استفاده می کند اما این بار از زنجیرهای نقره ای و براق استفاده شده بود.

کارل لاگرفلد در ۸۲ سالگی به فکر بازنشستگی نیست و می گوید شغل او شغلی برای تمام عمر است.

والنتینو در سرزمین عجایب

مارک والنتینو برای معرفی مجموعه لباسهای جدیدش پارک تولری پاریس را به سرزمین عجایب تبدیل کرده بود.

مجموعه لباسهای جدید والنتینو از آفریقا الهام گرفته است و “سفری به آغاز زمان و جوهر طبیعت اولیه” نام دارد. طراحان این مجموعه ماریا گراتزیا و پیرپائولو پیکولی هستند.

مانکنها در حالی که صدای درام به گوش می رسید از برابر تماشاگران عبور می کردند. دامنها و لباسهای بلند این مجموعه که بر روی زمین کشیده می شدند بینندگان را به دنیایی رمزآمیز می بردند.

کریستوف گییارمه، طراح لباس مجموعه لباسهای بهار-تابستان خود را در جریان هفته مُد پاریس نمایش داد. این مجموعه «میوه عجیب» نام گرفته است. نام این مجموعه ادای احترام کریستوف گییارمه به ترانه «میوه عجیب» بیلی هالیدی، خواننده جاز بود.

نگاه خاص طراح این مجموعه، همراه با سبک آزاد او که حالتی کاملا معاصر دارد، در لباسهای طراحی شده توسط او منعکس شده بود. این مجموعه را می توان شکوفایی مجدد وقار مدرن محسوب کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟