عرضه و تجارت آثار هنری در بازار هنری داکس در لیون

عرضه و تجارت آثار هنری در بازار هنری داکس در لیون
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هنر تجارت هم هست. در پنجمین دوره بازار هنری داکس در شهر لیون فرانسه، بیست گالری فرانسوی و بین المللی با آثار متنوع هنرمندان نوظهور شرکت کرده اند. این

آگهی

هنر تجارت هم هست. در پنجمین دوره بازار هنری داکس در شهر لیون فرانسه، بیست گالری فرانسوی و بین المللی با آثار متنوع هنرمندان نوظهور شرکت کرده اند. این رویداد چهار روزه در پایان، به عنوان نمایشگاه به کار خود ادامه خواهد داد.

با وجود رقابت زیاد در این زمینه، مدیران داکس درباره لزوم تاسیس یک بازار هنری دیگر می گویند: «ما روش دیگری داریم به مردم آموزش می دهیم، ارتباط گرفتن با آثار هنری را آسانتر کردیم. برخلاف جاهای دیگر، ارتباط گرفتن با هنرمندان و صاحبان گالری تجربه لذت بخشی است. وارد شدن به گالری می تواند برای مردم نگران کننده و بسیار پیچده باشد.»

الیور هوگ موسس بازار هنری داکس نیز می گوید: «هدف ما از تاسیس این بازار، صرفا خلا موجود در شهر لیون و منطقه اطراف آن بود. با ایجاد بازار هنری داکس، ثابت کردیم که تقاضا برای آن وجود دارد و همچنین تاسیس چنین بازار هنری متوسط اما با کیفیت و جالب ممکن است. البته گردش مالی این بازار در حد چندین میلیون نخواهد بود. اما تدوام برپایی آن نشان می دهد تقاضا و مشتری برای اینگونه بازارها بیشتر و باثبات تر میشود.»

آثاری از فیلیپه باربوسا هنرمند برزیلی روی تکه های چرمی توپ فوتبال توسط گالری دار برزیلی عرضه شده و بهای بزرگترین آنها 14 هزار یورو است. سرجیو گونژالوس دلال آثار هنری که غالبا در بازارهایی مانند کلن و بازل شرکت می کند برای توسعه بازار خود در فرانسه به لیون آمده است. او می گوید: «من در حال حاضر مجموعه داران و مشتریانی در سوییس و پاریس دارم. ولی هنوز در جنوب فرانسه متقاضی ندارم. این اولین باری است که به اینجا آمده ایم و امیدوارم برای آثار هنری برزیل بازار خوبی ایجاد کینم.»

خوان کاردناس، با همسر خود یک گالری هنری در استان والنسیای اسپانیا اداره می کند. او می گوید به دلیل بحران اقتصادی در اسپانیا بیشتر روی مشتریان بین المللی حساب می کند. او برای آثار یک هنرمند اسپانیایی که نقاشی، عکاسی و مجسمه سازی را باهم ترکیب می کند به بازار آمده است.

یک گالری دار آلمانی آثار هنرمند برزیلی ساکن یکی از شهرهای آلمان را برای فروش عرضه کرده است. این آثار بین ده تا 15 هزار یورو قیمت گذاری شده اند. او می گوید: «چیزی که توجه من را جلب کرده تغییر در بازار هنر در آلمان است. برای هنرمندانی که تازه فارغ التحصیل شده اند کار ساده نیست و زمان زیادی طول می کشد. دیگر مثل گذشته ها نیست که مردم با اشتیاق برخورد می کردند و آثار هنری را بدون تردید می خردیدند حال صبر می کنند تا ببینند هنرمند در آینده به کجا می رسد کارش چقد تغییر و یا پیشرفت می کند که به نظر من جای تاسف دارد.»

لوران گودن، آثار مارلین موکه هنرمند فرانسوی را برای فروش ارائه می کند، هنرمندی 33 ساله ای که آینده درخشانی را برایش پیش بینی می کنند و تا اکنون نمایشگاه های انفرادی در نیویورک، پاریس و هنگ کنگ داشته است. به نظر این صاحب گالری، مسئله تنها محاسبات مالی نیست بلکه مهمتر شیفتگی و علاقه هنرمند است.

بازار هنر داکس امسال برای اولین بار در ادامه به نمایشگاه سه هفته ای تبدیل می شود که طی آن گروه های حرفه ای آموزش دیده بازدیدکنندگان را در مورد آثار هنری هدایت و راهنمایی می کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تناقضات زندگی مدرن در سیزدهمین دوره دوسالانه هنری لیون

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل