تحقق یک رویا با بازوی مصنوعی

تحقق یک رویا با بازوی مصنوعی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سه سال پیش بود که رویای جیسون بارنز برای تبدیل شدن به یک «درامر» حرفه ای بر اثر حادثه ای حین کار به یاس تبدیل شد. در این حادثه، دست او از ناحیه بازو

آگهی

سه سال پیش بود که رویای جیسون بارنز برای تبدیل شدن به یک «درامر» حرفه ای بر اثر حادثه ای حین کار به یاس تبدیل شد. در این حادثه، دست او از ناحیه بازو قطع شد، اما اکنون با کمک یک بازوی مصنوعی روباتی، او تبدیل به سریع ترین درامر جهان شده است.

این دستگاه با کمک یک فن آوری بنام «ای ام جی» یا الکترومیوگرافی کار می کند که کار آن، ارزیابی و ضبط فعالیتهای الکتریکی تولید شده توسط ماهیچه اسکلتی یا ماهیچه مخطط است.

جیسون بارنز می گوید: «در حالت معمولی برای نواختن درام از مچ و انگشتان استفاده می کنیم. همین حالت را با استفاده از فن آوری «ای ام جی» بازتولید کرده ایم بطوریکه می توانم با حرکت ماهیچه، ضربه ای آرام ایجاد کنم.»

وی می افزاید: «همچنین می توانم ماهیچه ام را برعکس منقبض کنم و نتیجه آن، ضربه ای محکم است. همچنین اکنون یک چوب دوم هم هست که در واقع جداگانه کار می کند. من می توانم هر نوع ریتیم را که نواختن آن برای انسان ممکن نیست، بنوازم. یک ریتم با یک چوب و ریتمی دیگر با چوب دیگر.»

بارنز این مهارت خود را در رویداد «روبوترونیکا» در استرالیا به نمایش گذاشت.

پروفسور جیل واینبرگ، موسیقیدان اسراییلی تبار و مخترع آلات موسیقی تجربی ابداع کننده این بازوی روباتی است. او می گوید: «با هم سعی کردیم این را خلق کنیم. نوعی تجربه که واقعا موسیقی را به جلو می برد.»

با افزودن چوب دوم، بازوی روباتیک با مغز موسیقیایی خودش می نوازد که به این ترتیب نوازنده را عملا به یک موجود ارگانیک/مکانیکی یا به اصطلاح «سایبورگ» تبدیل می کند.

بارنز می گوید: «فکر نمی کردم در یک دست دو چوب داشته باشم یا بتوانم با سرعتی بنوازم که برای انسان ممکن نیست اما خوب، هر چیزی در وقت و جای خودش ممکن است.»

وی همچنین می افزاید: «این روندی است که تازه شروع شده و باید به آن عادت کرد. بنابراین نتیجه آن هنوز معلوم نیست. همیشه جای بهتر شدن است و به تلاش ادامه می دهم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟