چچیلیا بارتولی در نقش قهرمان اپرای تراژیک گلوک

با همکاری
چچیلیا بارتولی در نقش قهرمان اپرای تراژیک گلوک
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«من به خدایان قادر دعا می کنم» موضوع امسال جشنواره گلریزان سالزبورگ است که توسط چچیلیا بارتولی، کارگردان هنری آن انتخاب شده است. این خواننده معروف

«من به خدایان قادر دعا می کنم» موضوع امسال جشنواره گلریزان سالزبورگ است که توسط چچیلیا بارتولی، کارگردان هنری آن انتخاب شده است.

این خواننده معروف متزو سوپرانو بازی در نقش یک قهرمان دیگر را نیز به مجموعه کاری خود اضافه کرده است: او در اپرای «ایفیژنی در تورید» اثر گلوک، نقش یک زن کشیش شکنجه شده را بازی می کند که آبرویش زیر سوال رفته است.

چچیلیا بارتولی می گوید: «واضح است که گلوک یکی از مهمترین آهنگسازان زمان خود بود. واگنر تحسینگر بزرگ گلوک بود، برلیوز هم گلوک را تحسین می کرد.»

«ایفیژنی در تورید» معروف ترین اپرای گلوک، در سال ۱۷۷۹ در پاریس اجرا شد. موشه لایزر و پاتریس کوریه کارگردانان اپرا، گلوک که اپرا را اصلاح کرد، تحسین می کنند. او می گوید: «انقلاب بزرگ گلوک این بود که متن را جلو آورد و موزیکی نوشت که می توانست به متن کمک کند و مردم را مجبور می کرد که متن را گوش کنند. موزیک او از طریق کلام می تواند به روح و احساس برسد.»

چچیلیا بارتولی می گوید: «ما روی صحنه نمی رویم تا از لباسها و آرایش زیبا لذت ببریم. ما داستانی را روایت می کنیم که تراژیک است. در همین حال فکر می کنم که احساس را می توانید نشان دهید. می توانید به درون احساسی عمیق بروید. ما آنجا بسیار عریان هستیم.»

این اپرا داستان اسطوره ای ایفیژنی را روایت می کند که مجبور می شود قتلی ایثارگرانه انجام دهد، نقشی که چالش برانگیز است.

پاتریس کوریه می گوید: «چچیلیا هنرپیشه ای است که همه چیز را تا آخر دنبال می کند و گلوک هم بدون انجام کامل امور وجود نخواهد داشت.»

موشه لایزر می گوید: «گلوک موزیکی کاملا والا نوشته بود در حالی که شخصیتها در وحشتناکترین موقعیتها قرار دارند.»

موشه لایزر می افزاید: «دلیلی برای زیبایی موزیک وجود دارد و آن هم مقاومت شخصیتها در برابر سرنوشتشان است. این شخصیتها در تقابل با خدایانی هستند که از زجر کشیدن این شخصیتها لذت می برند.»

یکی از لحظات مورد علاقه بارتولی آریای جانسوز «آه ایفیژنی شوربخت» است. چچیلیا بارتولی در این مورد می گوید: «همه مرده اند. باید خیلی وحشتناک باشد.»

چچیلیا بارتولی می افزاید: «ایفیژنی هنوز آنجاست ولی چه امیدی برای او وجود دارد؟ هیچ امیدی نیست. هیچکس دیگر آنجا نیست. فکر کنم یکی از زیباترین صحنه ها در دنیای اپرا است.»

گزیده هایی بیشتر از مصاحبه های ما با چچیلیا بارتولی، خواننده اپرا با صدای متزو سوپرانو و موشه لایزر و پاتریس کوریه، کارگردانان اپرا را در لینک زیر مشاهده کنید:

http://persian.euronews.com/2015/06/11/a-unique-collaboration-cecilia-bartoli-and-her-duo-of-directors

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همکاری منحصر به فرد چچیلیا بارتولی با دو کارگردان

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی