تصورات دوران کودکی از آمریکا، منبع الهام گاسلینگ در اولین تجربه کارگردانی

تصورات دوران کودکی از آمریکا، منبع الهام گاسلینگ در اولین تجربه کارگردانی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فیلم “رودخانه گمشده” اولین تجربه کارگردانی رایان گاسلینگ است. وی شهرتش را مدیون بازی در فیلم “ دفترچه یادداشت” (۲۰۰۴)، “رانندگی” (۲۰۱۱) است. بازیگر

آگهی

فیلم “رودخانه گمشده” اولین تجربه کارگردانی رایان گاسلینگ است. وی شهرتش را مدیون بازی در فیلم “ دفترچه یادداشت” (۲۰۰۴)، “رانندگی” (۲۰۱۱) است. بازیگر ۳۴ ساله کانادایی می گوید که در نوشتن فیلمنامه فیلم “رودخانه گمشده” از تخیلات دوران کودکی اش درباره ایالات متحده الهام گرفته است.

وی می افزاید: «ایده فیلم از تجربه رفتن به دیترویت و از تخیلاتم دوران کودکی ام می آید. من کانادایی هستم. تصوری رومانتیک از دیترویت که به ما نزدیک بود، در سر داشتم. همیشه فکر می کردم زادگاه«رؤیای آمریکایی» است. وقتی آنجا رفتم به نظر می رسید که این رؤیا برای مردمی که در این محله های متروک زندگی می کنند به کابوس تبدیل شده است. برق خیابانها قطع می شود، خیلی از خانه های محله سوزانده شده یا خراب می شوند. مردم در این وضع باید تلاش کنند، خانه شان را حفظ کنند. به نظرم رسید که با این ایده می شود، فیلمی ساخت.»

در این فیلم فانتزی و دلهره آور، کریستینا هندریکس، بازیگر آمریکایی نقش مادری مجرد را بازی می کند در جستجوی دو فرزندش پا به شهری زیر آب می گذارد. اوا مندس، بازیگر ۴۱ ساله آمریکایی نیز در این فیلم حضور دارد.

فیلم «رودخانه گم شده» بهار گذشته در جشنواره فیلم کن به نمایش در آمد و با واکنش منفی منتقدان روبرو شد. این فیلم هم اکنون بر پرده سینماهای ایالات متحده و اروپاست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد