ایفای نقش شون پن در فیلم اکشن «تفنگدار»

ایفای نقش شون پن در فیلم اکشن «تفنگدار»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در فیلم «تفنگدار» (The Gunman) شون پن، هنرپیشه امریکایی نقش جیم ترییر یک سرباز اسبق نیروهای ویژه و پیمانکار نظامی را بازی می کند. کارگردان این فیلم

آگهی

در فیلم «تفنگدار» (The Gunman) شون پن، هنرپیشه امریکایی نقش جیم ترییر یک سرباز اسبق نیروهای ویژه و پیمانکار نظامی را بازی می کند. کارگردان این فیلم پیر مورل فرانسوی است.

ترییر از اختلالات استرس پس از انجام عملیات تروری رنج می برد که منجر به فرار او از جمهوری دموکراتیک کنگو گردید و در این میان، مجبور شد معشوقه اش را رها کند.

گذشته ترییر او را رها نمی کند و صاحبکار سابقش سعی می کند که او را به قتل برساند و در نتیجه او مجبور می شود از کنگو به لندن و بارسلون برود تا هم جانش را حفظ کند و هم به دنبال رفع سوء ظن از خودش باشد.

شون پن که تاکنون دو جایزه اسکار را برده است روز دوشنبه ۲۷ بهمن به همراه دوست دخترش شارلیز ترون در لندن و در اکران اولیه فیلمش حاضر شد.

او در پاسخ به سوالی درباره نقش آفرینی اش در یک فیلم اکشن می گوید: «نمی دانم که آیا خودم آن را فیلم اکشن تلقی می کنم یا نه. خوب واضح است که اکشن بودن چیزی است که داستان و دنیایش را جلو می برد. شخصیتها جالب بودند و من پیر مورل را دوست دارم.»

این فیلم براساس رمان «تفنگدار مستعد» نوشته ژان پتریک مانشت ساخته شده است. پیر مورل کارگردان این فیلم، سابقه کارگردانی فیلم موفق «گروگان گرفته شده» (Taken) را دارد.

لیام نسون در سال ۲۰۰۸ که فیلم «گروگان گرفته شده» اکران شد ۵۶ ساله بود. شون پن نیز به نظر می رسد راه او را در ایفای نقش یک ستاره اکشن پا به سن گذاشته ادامه می دهد. اما مورل می گوید لزوما به سن بازیگرانش توجه ندارد: «ما داستانهای خوبی را پیشنهاد می کنیم که این هنرپیشگان عالی را جذب می کند. انتخاب نمی کنیم که به دنبال هنرپیشگان مسن تر برویم. من داستانهایی را دوست دارم که نه تنها اکشن هستند بلکه با حضور شخصیتها و پیش زمینه قوی داستان جذابتری هم دارند. فکر می کنم این آن چیزی است که این هنرپیشگان درجه اول را به خود جذب کرده است.»

در فیلم «تفنگدار» خاویر باردم اسپانیایی و ادریس البا بریتانیایی هم ایفای نقش می کنند. این فیلم در ماه مارس در بریتانیا و ایرلند اکران عمومی خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد

ژان لوک گدار از بنیانگذاران موج نو سینمای فرانسه و جهان درگذشت