درخشش جزیره کوچک در مراسم اهدای جوایز گویای اسپانیا

درخشش جزیره کوچک در مراسم اهدای جوایز گویای اسپانیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیست و نهمین دوره اهدای جوایز سینمایی گویا (Goya/ Goyas) که به اسکار اسپانیا معروف است، برگزار شد. پنه لوپه کروز، آنتونیو باندرئاس و پدرو آلمودوار،

آگهی

بیست و نهمین دوره اهدای جوایز سینمایی گویا (Goya/ Goyas) که به اسکار اسپانیا معروف است، برگزار شد.

پنه لوپه کروز، آنتونیو باندرئاس و پدرو آلمودوار، از جمله ستاره های حاضر در این مراسم بودند.

تقدیر از آنتونیو باندرئاس

در این دوره، از یک عمر فعالیت هنری آنتونیو باندرئاس ۵۴ ساله، تجلیل شد. سوپراستار اسپانیایی هالیوود، موفقیت خود را مرهون پدرو آلمودوار، کارگردان صاحب سبک سینمای کشورش می داند. وی پس از دریافت جایزه گفت: «احتمالا هیچکس نمی تواند پیشرفت حرفه ای من را بدون هفت فیلمی که با پدرو آلمودوار کار کردم بفهمد. این یک واقعیت است. باید اعتراف کنم که فعالیت در آمریکا را هم به نحوی مدیون او هستم. احترامی که هالیوود برای او قائل بود، به من و هنرپیشه های مثل من این امکان را داد تا در آمریکا شناخته شویم.»

۱۰ جایزه برای جزیره کوچک

موفقترین اثر این دوره جشنواره گویا، تریلر پلیسیِ لا ایسلا مینیما، جزیره کوچک، به کارگردانی آلبرتو رودریگز بود. هیات داوران، ۱۰ جایزه، از جمله جوایز بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین هنرپیشه مرد را به این اثر اهدا کرد.

آلبرتو رودریگز درباره درخشش فیلمش گفت: «معمولا نباید درباره موفقیت خیال پردازی کرد تا در صورت شکست هم خیلی به هم نریخت. ولی راستش چیزی که امشب اتفاق افتاد باورکردنی نبود. گرفتن جایزهِ بهترین فیلمنامه را در خواب هم نمی دیدم. واقعا خوشحالم.»

یک موفقیت دیگر برای «داستان های وحشی»

درخشش فیلم آرژانتینی داستان های وحشی، به کارگردانی دامیان سزیفرون ادامه دارد. این اثرِ شش اپیزودی جایزه بهترین فیلم آمریکای جنوبی را به خود اختصاص داد. داستان های وحشی یکی از نامزدهای اسکار برترین فیلم غیرانگلیسی زبان امسال است.

بیست ونهمین دوره اهدای جوایز گویا، مانند سال های گذشته در متن بحران اقتصادی طولانی اسپانیا برگزار شد. با وجود ادامه رکود، صنعتِ سینمایِ اسپانیا در سال های اخیر، موفق و رو به رشد بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد