افتتاح جشنواره فیلم «برلیناله»

افتتاح جشنواره فیلم «برلیناله»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین «بریناله» روز پنجشنبه با حضور ستارگان متعدد سینما بر فرش قرمز رسما آغاز شد. رییس هیات داوران «دارن آرونوفسکی»

آگهی

شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین «بریناله» روز پنجشنبه با حضور ستارگان متعدد سینما بر فرش قرمز رسما آغاز شد.

رییس هیات داوران «دارن آرونوفسکی» کارگردان است و از اعضای آن می توان به «اودری تاتو» هنرپیشه فرانسوی، «دانیل بروهل» هنرپیشه آلمانی اشاره کرد. فیلم افتتاحیه جشنواره «هیچکس شب را نمی خواهد» ساخته «ایزابل کویشه» بود.

«ژولیت بینوش» هنرپیشه فرانسوی در این فیلم نقش ژوزفین همسر کاشف قطب شمال «رابرت پیه ری» را بازی می کند. بینوش در مورد کار با کارگردان زن می گوید: «من فیلمی را به خاطر زن یا مرد بودن انتخاب نمی کنم. “ایزابل کویشه” یک هنرمند واقعی است.»

«هیچکس شب را نمی خواهد» فیلمی درباره دوام آوردن است. این فیلم داستان دو زن، یکی همسر کاشف قطب شمال با بازی «بینوش» ودیگری زنی از اهالی قطب شمال است. آنها در کلبه ای محصور در برف برای بقای خویش می جنگند. فیلمبرداری در دهکده ای دور افتاده به نام فینس در نروژ انجام شده است. محلی خیره کننده که پیش از این نیز از آن برای فیلمبرداری های مرتبط به قطب شمال یا جنوب و یا سیبری استفاده شده است.

«ایزابل کویشه» کارگردان می گوید: «اگر فیلمی نیاز به جایی سرد، بدون دستشویی، بدون غذا و قهوه داشته باشد من آن را انجام می دهم ولی خوب، در زندگی واقعی ساحل کنار دریا را ترجیح می دهم.»

فیلم «هیچکس شب را نمی خواهد» یکی از نوزده فیلم حاضر در بخش مسابقه است.

«ایزابل کویشه» تاکنون شش بار در برلیناله شرکت کرده است و در سال ۲۰۰۹ هم عضو هیات داوران بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد