پرفروش ترین فیلم های اروپایی سال ۲۰۱۴

پرفروش ترین فیلم های اروپایی سال ۲۰۱۴
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این برنامه نگاهی داریم به پرفروش ترین فیلم های اروپایی در سالی که گذشت. فیلم کمدی داستانی «هشت فامیل باسکی» یا «یک ماجرای اسپانیایی» به کارگردانی

آگهی

در این برنامه نگاهی داریم به پرفروش ترین فیلم های اروپایی در سالی که گذشت.
فیلم کمدی داستانی «هشت فامیل باسکی» یا «یک ماجرای اسپانیایی» به کارگردانی امیلیو مارتینز لازارو بیش از ۶ میلیون و پانصد هزار تن را به سالن سینماهای اسپانیا کشاند. داستان زندگی رافائل، اهل سویا است که به منطقه باسک اسپانیا می رود و برای خاطر دختری که دوستش دارد سعی می کند به خانواده متعصب دختر ثابت کند که نسل و نسبی باسکی دارد. «یک ماجرای اسپانیایی» عنوان بهترین فیلم اسپانیایی جایزه توریا سال را بدست آورد.

فرانسوی ها هم یک کمدی را به دیگر فیلم های داستانی سال ترجیح دادند. «مگر ما چه گناهی کردیم؟» ماجرای خانواده مسیحی و بورژوائی ست که هر چهار دختر آن با مردانی از نژاد و قوم های متفاوت رابطه عاشقانه دارند. فلیپ دو شوورون سعی داشته در این فیلم کلیشه های موجود در جامعه فرانسه را به نقد و سخره بگیرد. نقدی که مورد استقبال بیش از ۱۲ میلیون تن قرار گرفت.

در پرتغال، اقتباس سینمایی یک رمان کلاسیک موفقیتی چشمگیر به همراه داشت.«خانواده مایاس: فصل هایی از زندگی رمانتیک» نوشته اسه د کی روش نویسنده ممتاز پرتغالی است که در قرن نوزدهم میلادی زیست. «خانواده مایاس» به کارگردانی ژائائو بوتلو، زندگی اشراف زاده ای در سال های ۱۸۷۰ همزمان با پایان دوران پادشاهی در پرتغال را به تصویر کشیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد