نخستین فیلم ایرانی خون آشام در فرم وسترن

نخستین فیلم ایرانی خون آشام در فرم وسترن
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

فیلم «دختری تنها در شب به خانه می رود» که به عنوان اولین فیلم ایرانی خون آشام در ژانر وسترن شناخته می شود، اولین فیلم بلند کارگردانش آنا لیلی امیرپور است.

این فیلم به شکل سیاه و سفید تیره و بر اساس کتاب داستانی استادانه و مصور نوشته خود امیرپور، ساخته شده است. شیلا وند در این فیلم نقش دختر خون آشام را بازی می کند.

شیلا وند می گوید: «فیلم درباره یک خون آشام تنها است که خود را در یک شهر تخیلی به نام بد سیتی (شهر بدها) در ایران می یابد. این شهر پر از افراد حاشیه ای جامعه همچون روسپیان، دلالان سکس و معتادان است و این خون آشام در این ویرانه جرقه ایی از عشق می یابد و رابطه ای غیر منتظره با یک پسر جوان که او هم در شرایطی متفاوت در این ویرانه گرفتار شده، شکل می گیرد. رابطه آنها طبیعتا عاشقانه می شود چرا که او خون آشام است و پسر، مانند او نیست. در نتیجه این یک داستان عاشقانه است در کنار یک وسترن ایرانی خون آشام.»

فیلم عمدتا روی عشق دو نفر تمرکز می کند: آرش یک جوانی که مدل مردی مثل جیمز دین را القا می کند و یک خون آشام تنها و مد روز که به عنوان «دختر» شناخته می شود و وقتش را دائما به سرگردانی در خیابانهای خلوت می گذراند. فیلم به زبان فارسی و با زیر نویس انگلیسی است.

شیلا وند اضافه می کند: «خیلی خوشحالم که به زبان فارسی است و من شکل دیگری نمی توانستم آنرا تصور کنم. داستان در ایران می گذرد و فکر می کنم از این جهت بسیار نادر است. من چندین فیلم دیدم که در کشورهای خارجی می گذشت ولی شخصیتها انگلیسی صحبت می کردند و همین، من را از فیلم زده می کرد. فکر می کنم وقتی که به فارسی است بیشتر یک تجربه همه جانبه است . بازی به زبان فارسی جالب بود چراکه مثل لایه ای از لباس صحنه بود. در جا تغییر را حس می کنید چون لغاتی که کار می بریم، لغاتی نیستند که هر روز استفاده می کنیم.»

تهیه کننده اجرایی فیلم الیجا وود است و فیلم در چندین جشنواره به نمایش در آمده است و عمدتا نقدهای مثبتی بعد از اکران در جشنواره ساندنس بدست آورده است.

فیلم «دختری تنها در شب به خانه میرود» به صورت محدود از روز بیست و یکم نوامبر در آمریکا به نمایش در آمده است و تا آخر سال نمایشش در جشنواره ها ادامه می یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیلم چی ببینیم؟ با آثار محبوب کارگردان‌های سرشناس آشنا شوید

جوایز فیلم اروپا؛ با ۵ فیلم برتر اروپایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید

شمارش معکوس برای اعلام برنده جایزه «لوکس» پارلمان اروپا به فیلم برتر ۲۰۲۳ آغاز شد