سفری به نمایشگاه «ویزا برای موسیقی» در مراکش

سفری به نمایشگاه «ویزا برای موسیقی» در مراکش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

اولین نمایشگاه بین المللی «ویزا برای موسیقی» در رباط، پایتخت مراکش دست اندرکاران عرصه موسیقی در خاورمیانه و آفریقا را گرد هم آورد.

حدود شصت شرکت کننده، استودیوهای ضبط، مدیران جشنواره ها، رادیوها، شرکتهای تولید موسیقی و مدیران کنسرت را معرفی کردند.

ابراهیم ال مزند، مدیر و بنیانگزار «ویزا برای موسیقی» است. او که از ده سال پیش جشنواره موسیقی تاماتیر در شهر آگادیر را
برگزار می کند، می گوید: «ما همیشه فراموش می کنیم که آفریقا یک میلیارد نفر جمیعت دارد و دارای پویایی هنری زیبایی است. عرصه موسیقی این قاره بسیار غنی است و فکر می کنم می توان اینرا توسعه داد. ما مجبور نیستیم برای هر کاری از آمریکا و اروپا استفاده کنیم تا با هنرمندانمان ارتباط برقرار کنیم.»

گروه «آلز تونز» از جمهوری بنین با وجود اینکه چند دعوت بین المللی برای همکاری دریافت کرده است، اعضای این گروه قادر به زندگی تنها از راه حرفه موسیقی نیستند.

توهوسوسی کوجو سامسون، عضو گروه می گوید: «ما هر سال دعوتنامه های متعدد دریافت می کنیم و برخی اوقات باید هزینه سفر را خودمان متحمل شویم. باید نهادهایی برای برعهده گرفتن این هزینه ها وجود داشته باشند. افراد مسئول پاسخ مثبت به این درخواستها نمی دهند. برخی اوقات وقتمان را بیهوده تلف می کنیم. این مشکل عمده ماست.»

«ویزا برای موسیقی» کنفرانس و ملاقاتهای سریع بین دست اندرکاران موسیقی برگزار کرد. این محل گردهمایی جدید، برای هنرمندان و مدیران امکان دسترسی به دیگر نمایشگاههای موسیقی داد و ارتباطهای بین المللی را آسانتر کرد.

هیلد بیورکوم، مدیر جشنواره از نروژ می گوید: «در صحنه موسیقی جهانی، درخواستهای بسیاری دریافت می کنیم ولی هنوز کارهای بسیاری می توان انجام داد. برگزاری این بازار موسیقی ایده بسیار خوبی است.»

پیتر هواکوف، مدیر برنامه جشنواره روزکیلد می گوید: «می دانم شبکه ای که به رویداد «ویزا برای موسیقی» مرتبط است، ارتباطهای بسیار خوبی در خاورمیانه و آفریقا دارد. بنابراین باید اینجا بود. برای من برقراری ارتباط با دیگران و دیدن کنسرتها مهم است.»

ولفگانگ اشپیندلر، خبرنگار یورونیوز می گوید: «مراکش از نظر جغرافیایی یک مکان مهم برای نمایشگاه موسیقی است تا به موسیقیدانان منطقه، سکویی بین المللی ارائه کند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«تجربه مُد ووگ» در دوبی؛ معرفی طراحان نوظهور

هجوم هواداران به بریتنی اسپیرز در جریان سفر او به اسرائیل

آیا ارزش زنان در هند از گاو کمتر است؟