«بذر تغییر» برای جوانان فقیر در سیسیل ایتالیا

«بذر تغییر» برای جوانان فقیر در سیسیل ایتالیا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

دانیسینی، یکی از فقیرترین محله های پالرمو در ناحیه سیسیل ایتالیاست. جوانان این محله در کودکستانی متروک دور هم جمع می شوند. نقاشی های دیواری به این مکان زندگی بخشیده است. اینجا، طرح “بذر تغییر“، جوانان را از حقوق اجتماعی خود آگاه و تبادل با جوانان از دیگر کشورها را ترویج می کند.

شرین، یکی از جوانان شرکت کننده در طرح می گوید: “تجربه ای عالی بود. اهلی دیگر شهرها به دیدن ما آمدند. ما در نتیجه ارتباط با افرادی که نمی شناختیم، بسیار از آنها آموختیم، به ویژه از مردمی با زبان های دیگر.”

برای شرین فعالیت های جمعی باعث آگاهی او از موضوعاتی شد که قبلا به آنها آشنایی نداشت. اکنون او در برنامه داوطلبانه ای در بارسلون ثبت نام کرده است. او می گوید: “جوانانی که تحصیلات خود را تمام می کنند به دنبال کار می گردند… ولی کاری پیدا نمی کنند.”

او ادامه می دهد: “افراد فقیر به مکانی برای غذا خوردن و خوابیدن احتیاج دارند. برخی از آنها را خودم دیدم که در خیابان و در سرما می خوابند. آنها فقط کارتون هایی برای بر روی زمین انداختن دارند و یک پتو. می خواهم به آنها کمک کنم.”

برای فرانچسکا، که او هم اهل دانیسینی است، طرح “بذر تغییر” به او فرصت تعریف داستان هایی دیگر داد. او می گوید: “نقاشی های دیواری یکی از فعالیت هایی بود که ما انجام دادیم. در آخر یک شاهکار شد. به جای حرف زدن نقاشی کردیم. از طریق طراحی، افکارمان را بیان کردیم. به شهرداری هم رفتیم. اعضای شورای شهر، عالی بودند. همه دفترها بزرگ بود. ما برای آنها نامه ای را که نوشته بودیم، خواندیم.”

آنا آفونسو هماهنگ کننده این طرح در پالرمو است. این طرح شرکایی در یونان، اسپانیا و لیتوانی دارد. هدف اصلی فعالیت ها، آگاه کردن جوانان از حقوق خود است تا برای یافتن شغل آماده تر باشند.

او می گوید: “اشتغال بسیار کم است. اکثرا یا شغل های نامطمئن دارند یا بیکارند. در نتیجه برخی به کارهای غیرقانونی روی می آورند. اهالی اینجا طرز نگرش ویژه ای به جهان دارند. آنها هنوز به موضوع جنسی نگاهی سنتی دارند: مرد کار می کند و ولی زن نه. برای جوانانی که در این وضعیت دشوار زندگی می کنند، صحبت از حقوقشان پوچ و بی معنی است.زیرا در زندگی هر روز خود شاهد پایمال شدن حقوقشان هستند.”

شرین می گوید: “حقوق اجتماعی بسیار مهم است زیرا ما از حقوقمان خبر نداریم و نمی توانیم به آینده بیاندیشیم.”

آنا می گوید: “آنچه من احساس می کنم این است که تاثیر، بسیار شخصی بود و آنها از موضوعاتی که آگاهی نداشتند باخبر شدند. این، یک پیشرفت اساسی در زندگی است.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گپ اینترنتی: برای حقوقتان مبارزه کنید

سفر به دنیای ترجمه و طراحی جلد کتاب در جمهوری چک

برنامه های اروپا برای نسل اراسموس