اجرای کنسرتو پیانوی بتهوون در سالن اپرای فلورانس

با همکاری
اجرای کنسرتو پیانوی بتهوون در سالن اپرای فلورانس
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از قطعات مشهور موسیقی کلاسیک، کنسرتو پیانوی شماره چهارم بتهوون است که اخیرا در اپرای فلورانس توسط رودلف بوخ بیندر اتریشی نوازنده چیره دست پیانو اجراشد.

رودلف بوخ بیندر:

“این بزرگترین و عمیق ترین کنسرتوی پیانوی بتهوون و نیز حساس ترین، شورانگیز ترین و تاثیرگذارترین آنهاست. در این کنسرتو، بتهوون در یک رویا به سر می برد، در رویای عشقی گرم که هرگز به آن دست نیافت. بتهوون همواره درگیر عشق با زنی ناهمخوان بود و این مسئله زندگی او بود.”

فابیو لویزی رهبر ارکستر:

“پرده دوم در این قطعه کاملا انقلابی است. نوع کاملا جدیدی از دیالوگ بین پیانو و ارکستر است که شبیه آن قبلا وجود نداشته است. دیالوگی بسیار برجسته و قوی است که به این قطعه اصالت خاصی می بخشد.”

سالن اپرای جدید فلورانس اخیرا در پیوند با جشن های یکصد و پنجاه سالگی وحدت ایتالیا گشایش یافت که در شرایط بحرانی و تنگنای اقتصادی موجود، پدیده ای شگفت انگیز است.

تالار این اپرا بخشی از یک طرح بلندپروازانه است که ساخت آن زیر نظارت الیزابت فابری، آرشیتکت، به نمایندگی از دولت ایتالیا صورت می گیرد.

الیزابتا فابری، آرشیتکت:

“تآتر معمولا فضای بازی است که نمایش در آن اجرا می شود، اما زمانی که چراغ ها خاموش می شوند، دوباره به فضایی بسته تبدیل می شود. در اینجا هدف ما برخورداری از فضایی با دو کارآیی مختلف یعنی اجرای تآتر و اجرای کنسرت بود.

گفته می شود که موسیقی، روان ما را از کدورت روزانه می شوید و پالایش می دهد. به نظر من این زیباست که شما بتوانید همواره از این فضا بهره مند شوید و مثلا زمانی که تئاتر برپا نیست، از اجرای موسیقی لذت ببرید.

در قسمت بالای این ساختمان یک تالار زیبای کنفرانس است و زمانی که از این پله ها بالا می روید، ترکیب خطوط پله ها و آسمان، ترکیبی از یک فضای کاملا ماورای طبیعی ایجاد می کند و آنگاه در بالای پله ها می توانید چشم اندازی مهیج و تحسین برانگیز از فلورانس را ببینید. منظره شهر و تصویر گنبد زیبایی که برونلسکی آنرا طراحی کرده با شما می ماند و پس از آن وارد تالار می شوید.

این تالار را از بیرون که نگاه کنید، دارای حجم هندسی محکم و تنومندی است، اما زمانی که وارد آن می شوید شگفت زده می شوید.

فضای داخل تالار حسی بسیار گرم در مقایسه با بیرون آن القا می کند. فضایی همگرا تا بالاترین نقطه تالار.”
www.euronews.net/2012/01/26/bonus-interview-fabio-luisi-and-rudolf-buchbinder-

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت فینالیست‌های جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکستر جوان

جایزهٔ هربرت فون‌کارایان برای رهبر ارکسترجوان؛ مرحلهٔ نیمه‌نهایی

قهرمان؛ اثری پیشگامانه با هدف شکستن پیش‌فرض‌ها دربارهٔ اُپرا